اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ

اعتصاب بیش از 300 نفر از کارکنان صنعت نفت نروژ، استخراج منابع انرژی این کشور اروپایی را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ در پی شکست مذاکرات برای افزایش دستمزد کارکنان صنعت نفت نروژ، بیش از 300 نفر از آنها دست به اعتصاب زدند و عملیات استخراج نفت و گاز را در 5 شرکت پیمانکاری با اختلال مواجه کردند. 

اتحادیه تجارت صنعت انرژی در نروژ اعلام کرد اختلاف میان کارکنان و مالکان شرکت‌های نفتی، احتمالا از حجم تولیدات در روزهای آینده کم می‌کند. ممکن است با کاهش سطح استخراج نفتی در نروژ به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفتی در اروپای غربی، بازارهای جهانی با بحران جدی مواجه خواهند شد.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ

"متس ویلهم رولند،" میانجی منتسب از سوی دولت نروژ، اعلام کرد: هر دو طرف در هیچ نکته‌ای با یکدیگر اتفاق نظر ندارند و سرانجام مذاکرات 4 ساعت پس از ضرب الاجل تعیین شده، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. کارکنان صنعت نفت و شرکت‌های پیمانی با یکدیگر اختلاف نظرات عمیقی دارند.

اتحادیه تجارت صنعت انرژی نروژ اعلام کرد در 30 شرکت پیمانی وابسته به صنعت نفت این کشور 6 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند. اگر بر تعداد اعتصاب‌کنندگان اضافه شود، نروژ با مشکل جدی در زمینه تولیدات نفتی و انرژی مواجه خواهد شد. تعداد دقیق اعتصاب‌کنندگان 335 نفر اعلام شده است و در میان انها مهندسان، متخصصان هدایت ابزارهای استخراجی زیر آب و یا کارکنان بخش حفاری نیز به چشم می‌خورند.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ

شرکت‌های نفتی در نروژ اعلام کردند با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش کم سابقه بهای نفت در دو سال اخیر، در کنار تلاش آنها برای ممانعت از فرصت‌های شغلی، مانع از آن می‌شود تا حقوق کارکنان را افزایش دهند. اتحادیه نفت و گاز نروژ که در مذاکرات حضور داشت اعلام کرد خواسته‌های اتحادیه تجارت صنعت انرژی نامعقول است. در بیانیه اتحادیه نفت و گاز نروژ آمده است: اختلافات بوجود آمده نمی‌تواند تاثیر فوری بر حجم تولیدات نفتی نروژ داشته باشد؛ اما اگر این روند طولانی شده و یا تعداد بیشتری از کارکنان به اعتصاب‌کنندگان اضافه شوند، تاثیر منفی آن قابل مشاهده خواهد بود.

نروژ روزانه 2 میلیون بشکه نفت خام، نفت تغلیظ شده و گاز مایع تولید می‌کند. حجم تولیدات گاز مایع نروژ هم‌اکنون در سطح 1.8 میلیون بشکه در روز ثابت باقی مانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار