احتمال اعتصاب کارگران نروژ و بحران اقتصادی ونزوئلا، بهای نفت را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال احتمال اعتصاب کارگران نروژ در روز شنبه و بحران اقتصادی ونزوئلا، بهای نفت امروز افزایش یافت. حتی نتایج همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز همچنان بر بهای نفت اثر می گذارد.

بهای نفت خام برنت با 26 سنت افزایش به 48 دلار و 84 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 35 سنت افزایش به 48 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید.

شرکت خدمات مالی و بانکداری "استاندارد چارترد" اعلام کرد: انتظار داشتیم پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بهای نفت به سرعت به 50 دلار در هر بشکه برسد.

همچنین پیش بینی می شود احتمال اعتصاب کارگران نفت نروژ نیز بزرگترین تولیدکننده طلای سیاه را در منطقه دریای شمال تحت تأثیر قرار  دهد. در صورت به تصویب  نرسیدن افزایش دستمزد کارگران نروژ پیش از روز جمعه، احتمال دارد حدود 755 کارگر در 7 میدان نفتی و گازی این کشور دست به اعتصاب بزنند. 

تولیدکنندگان نفت و پالایشگاه های ونزوئلا نیز در تلاش بودند با وجود کمبود تجهیزات، همچنان به تولید نفت در سطح قبلی ادامه دهند. هنگامی که بهای نفت خام سقوط کرد، اقتصاد ونزوئلا دچار مشکلات عمده ای شد. 

این درحالیست که مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: نفت وست تگزاس اینترمیدیت در هفته منتهی به 24 ژوئن حدود 4 میلیون بشکه کاهش یافته است.

به دنبال بلاتکلیفی بازارهای مالی پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بهای طلا امروز نیز با افزایش همراه بود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.3 درصد افزایش به 1315.51 دلار رسید. روز دوشنبه بهای طلا به بالاترین سطح خود در نزدیک به 2 سال گذشته رسید. دلیل این افزایش، تصمیم تاریخی انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار