ونزوئلا با غلبه بر مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، سرمایه‌گذاری در بخش نفت و بحران برق قادر است حجم تولید روزانه نفت خود را افزایش دهد.

اویل پرایس: تولید طلای سیاه ونزوئلا به پایین‌ترین سطح از سال 2003 رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی نوشت: اقتصاد وابسته به نفت در ونزوئلا و مشکلات شدید در پی کاهش بهای طلای سیاه موجب شده است تولید نفت این کشور به پایین‌ترین سطح در 13 سال گذشته برسد.

تولید نفت ونزوئلا در ماه ژوئن (20 روز منتهی به تیرماه) با سقوطی چشمگیر به پایین‌ترین سطح در 13 سال گذشته رسید. با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی، روند کاهشی تولید نفت ونزوئلا از اوایل سال 2016 با کاهش بهای طلای سیاه آغاز شد و در 6 ماه نخست سال جاری میلادی بیش از 170 هزار بشکه در روز کاهش یافت و کمترین سطح تولید از سال 2003 را تجربه کرد. بنابر پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی تولید نفت ونزوئلا تا پایان سال 2016 بیش از 200 هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد. در حال حاضر، تولید نفت ونزوئلا 2 میلیون و 180 هزار بشکه در روز است.

در بخشی از این مطلب آمده است: افت سطح آب در بزرگ‌ترین سد ونزوئلا، خاموشی‌های گسترده‌ای را در سراسر این کشور به همراه داشته است به همین دلیل بیش از 120 هزار بشکه نفت خروجی به تأثیر از جیره‌بندی برق کاهش یافته است. این روند بر فعالیت شرکت‌های خارجی در ونزوئلا تأثیر گذاشته و آن‌ها را با چالش عملیاتی مواجه ساخته است.

ونزوئلا بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان را دارد. این در حالی است که تبعات منفی کاهش بهای نفت بیش از هر عضو اوپک دامن‌گیر ونزوئلا شد. اقتصاد متکی به نفت ونزوئلا و همچنین هزینه بالای تعمیر و نگهداری از دکل‌های حفاری، این کشور را بیش‌ازپیش با بحران مالی مواجه کرده است. شرکت نفتی پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) که تحت انحصار دولت ونزوئلا به فعالیت‌هایی از قبیل اکتشاف، استخراج، پالایش و صادرات نفت و گاز می‌پردازد بخش عمده‌ای از تولید روزانه خود کاسته است.

آژانس بین‌المللی انرژی در ادامه گزارش خود از بحران نفتی ونزوئلا آورده است: بسیاری از چاه‌های نفتی در حوزه دریاچه "ماراکایبو" در غرب این کشور خالی هستند و این امر سرمایه‌گذاری در منطقه را به صفر نزدیک کرده است. میدان نفتی اورینوکو در جنوب شرقی ونزوئلا نیز در حال سقوط است. از این‌رو اکتشافات جدید و ادامه حفاری‌ها در کمربند اورینوکو نیازمند هزینه‌های گزاف و سرمایه‌گذاری است که به نظر می‌رسد از عهده دولت ونزوئلا خارج است.

پایین آمدن ارزش ارز ونزوئلا، توقف کار برخی از شرکت‌های بزرگ نفتی و مسدود شدن حساب‌های آن‌ها به دلیل بالا بودن نرخ تورم و درنهایت کمبود نقدینگی از دیگر دلایل کاهش تولید نفت ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار