شورای سیاسی یمن: توقف جنگ و محاصره پیش شرط هر مذاکراتی است

یک مسئول شورای عالی سیاسی یمن گفت: توقف کامل جنگ و رفع محاصره پیش شرط هرگونه مذاکرات برای حل بحران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک مسئول در شورای عالی سیاسی یمن که نام او برده نشده است، گفت: اولویت نخست مورد نظر ما، توقف حملات وحشیانه کشورهای موسوم به ائتلاف به رهبری عربستان با حمایت آمریکا است که در برابر دیدگان نظاره گر سازمان ملل و جامعه بین المللی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هرگونه گفت وگو در شرایط کنونی جنگ و محاصره تنها سرپوشی بر جنایت های این تجاوز خواهد بود.

این مقام مسئول در شورای عالی سیاسی یمن گفت: موضع شورای عالی سیاسی و همه نیروهای ملی دراین زمینه کاملا آشکار است؛ هرگونه مذاکره منوط به توقف تجاوز و رفع محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن است.

او مسئولیت بن بست در مذاکرات برای دستیابی به راه حل سیاسی این بحران و عامل رنج و محنت، گرسنگی و دشواری زندگی مردم این کشور را برعهده سازمان ملل، عربستان و کشورهای ائتلاف علیه یمن و آمریکا دانست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با خیالی راحت خانه های مردم، شهرهای تاریخی، آثارباستانی و زنان و کودکان یمنی را هدف می گیرد و تاسیسات زیربنایی، شبکه های برق، بیمارستان ها، مدارس، فرودگاه ها، بنادر، مراکز دانشگاهی، راه های ارتباطی و پل های کشور را ازبین می برد.

یمن از یک سال و نیم قبل تاکنون مورد تجاوز زمینی و هوایی عربستان قرار دارد که بر اثر آن تاکنون 10 هزار تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار