تلاش نمایندگان و سناتورهای آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان

اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طرح‌هایی را برای توقف فروش سلاح به عربستان، ارائه کردند.

تلاش نمایندگان و سناتورهای آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشینگتن‌پست، پس از اینکه حملات هوایی مکرر عربستان به کشته شدن بسیاری از شهروندان یمنی منجر شد اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در تلاشند تا طرح‌هایی را برای جلوگیری از فروش اسلحه به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان،تصویب کنند.

«تد لیو» و «میک مولوینی» نماینده‌های حزب دموکرات سه‌شنبه یک طرح دو حزبی را به منظور توقف عرضه اسلحه به عربستان مطرح کردند که در روز چهارشنبه به رأی‌گیری گذاشته می‌شود.

فعالیت‌های ائتلاف سعودی در یمن و چگونگی استفاده از سلاح‌های آمریکایی در دست عربستان موجب نگرانی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه شده است.

لیو در بیانیه‌ای اعلام کرد:« شواهد نشان‌می‌دهد یمنی‌های بی‌گناه در حملات عربستان کشته می‌شوند. وقتی بیمارستان‌ها و مدارس هدف حملات نظامی قرار می‌گیرند، مسئله فقط به امنیت ملی ما مربوط نمی‌شود بلکه به جایگاه اخلاقی ما در جهان مربوط است. آمریکا نباید به پایداری این جنایات کمک کند و باید به سرعت فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند.» 

البته از آنجاییکه کاخ سفید قرارداد فروش اسلحه به عربستان را اوایل ماه گذشته تأیید کرد، احتمالاً در کنگره حمایت کافی برای توقف آن جلب نمی‌شود. بخشی از تانک‌هایی که عربستان تحویل می‌گیرد جایگزین دستگاه‌های آسیب دیده در یمن می‌شوند.

سه هفته پس از اعلام فروش سلاح به عربستان، 64 عضو کنگره در نامه‌ای به «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار توقف عرضه سلاح به سعودی‌ها شدند.

بنابر گزارش‌ها، دولت اوباما از سال 2009 که آغاز به کار کرده طی 40 قرارداد به ارزش 100 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی را به عربستان سعودی عرضه کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار