استاندار كرمانشاه گفت:بانك ها مكلفند در چهارچوب مصوبات دولت عمل كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اسانداری کرمانشاه ؛ استاندار كرمانشاه گفت: بانك ها بايد به وظايفی كه بر اساس مصوبات هيات وزيران به آن ها محول شده عمل كنند و در غيراينصورت عملكرد آن ها به دولت گزارش می شود تا با آن ها برخوردهای قانونی لازم صورت گيرد.
 رازانی در نشست مشترك مديران ارشد استان با مديران بانك هاي استان كه صبح امروز برگزار شد گفت: استان كرمانشاه از مشكلات بسياری در حوزه اشتغال رنج مي برد و در اين شرايط نيازمند فعاليت و همراهی بيشتری از سوی بانك ها هستيم.
استاندار كرمانشاه افزود: بخشی از مشكلات بيكاری فعلی به عملكرد مديران در حوزه هاي مختلف مربوط مي شود و اگر همه بخش ها به وظايفشان عمل كنند شاهد وضعیت بهتری در اين عرصه خواهیم بود.
اين مدير ارشد در ادامه عنوان كرد: بانك ها نبايد تنها به فكر بنگاه داری باشند و منابع موجود را هر جا كه تشخيص دادند مصرف نمايند.
وی افزود: بانك ها بخشی از مجموعه دولت هستند و موظف و مکلفند در چهارچوب مصوبات دولت عمل کنند.
دكتر رازاني همچنين عنوان كرد: اغلب بانك ها در زمينه منابع مالی از شرايط يكساني برخوردارند ولي با اينحال دارای عملكردهای كاملاً متضادی در زمينه پرداخت تسهيلات هستند.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: منابع بانكی در استان محدود نیستند و بايد تسهيلات پرداختی نيز متناسب با اين منابع باشند.
اين مدير ارشد در بخش ديگری از سخنانش به وضعيت تسهيلات در حوزه روستايي پرداخت و گفت: اشتغال زايی در حوزه روستايی برای مديريت ارشد استان بسيار مهم است. بانك ها بايد زمينه پرداخت سريع تسهيلاتی كه دولت برای نوسازی و بهسازی مسكن روستايي در نظر گرفته را فراهم كنند تا شاهد رونق اقتصادي و افزايش اشتغال در روستاها باشيم.
وي عنوان كرد: متأسفانه در زمینه  تسهيلات بخش مسكن روستايي جز تعداد معدودي از بانك ها، بقيه عملكرد چندان قابل قبولي ندارند و بانك هاي مربوطه بايد اين فاصله ها را هرچه سريع تر جبران كنند.
دكتر رازاني همچنين خاطرنشان كرد: طبق مصوبه هيئت وزيران بانك ها موظف به پذيرش تضامین زنجیره ای از طرف روستاييان هستند و بايد اين مصوبه را عملياتي كنند.
اين مدير ارشد اظهار كرد: دستگاه هاي مربوطه تا سقف سهمیه مصوب شده، وام گيرندگان را به بانک ها معرفی كنند و هر بانکی كه خود را ناتوان از پرداخت معرفي كند باید در زمينه چرايي اين موضوع به شكل مكتوب جوابگو باشد.
در بخش ديگري از اين نشست گزارشي پيرامون تسهیلات رونق تولید توسط بانك ها به واحدهاي صنعتي ارايه شد. استاندار كرمانشاه در اينباره اظهار داشت: اين تسهيلات در راستاي پيشبرد سياست هاي اقتصاد مقاومتي در زمينه حمايت از توليد داخلي پرداخت مي شوند.
 وي با اشاره به مواردي همچون خودداري بانك ها از عدم پذيرش اسناد شرکت شهرک ها و تعداد پايين پرداختي ها اظهار كرد: مسايل اين حوزه با مشورت ادارات و سازمان ها و محموعه هاي ذي ربط جمع بندي مي شود و از طريق معاون اول رئيس جمهور و رئيس بانك مركزي موضوع به شكل جدي دنبال مي شود.
دكتر رازاني پيرامون درخواست هاي دريافت تسهيلات توسط مردم در سفر رئيس جمهور اظهار كرد: اين درخواست ها از طريق سامانه سامد دريافت شده است. هرچند حجم اين درخواست ها بسيار بيشتر از ديگر استان ها مي باشد ولي مديريت ارشد استان با جديت به دنبال تأمين منابع لازم براي پرداخت اين تسهيلات است.
اين مدير ارشد افزود: مشكلات و موانع موجود در زمينه پرداخت اين تسهيلات با معاون اجرايي رئيس جمهور و رئيس بانك مركزي درميان گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.