مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت :در حال حاضر 12 میلیون و 500 هزار دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام شده است که پیش بینی می شود این آمار به بالای 13 میلیون نفر برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهناز احمدی در حاشیه جشن شکوفه ها در مجتمع فرهنگی خدیجه کبری خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود : حدود یک میلیون نفر در وزارت آموزش و پرورش مشغول خدمت است و حدود نیمی از این جمعیت بانوان هستند.
وی ادامه داد: در برخی از استان ها بیش از 50 درصد از جمعیت فرهنگیان خانم ها هستند در حالیکه در برخی استان های کمتر برخوردار این آمار کمتراز 50 درصد است.
وی با بیان اینکه در استان تهران بیش از 70 درصد فرهنگیان بانوان هستند اظهار کرد: میانگین کشوری بانوان فرهنگی حدود 50 درصد است.
وی در خصوص مرخصی زایمان بانوان فرهنگی گفت: قانون مرخصی زایمان به 9 ماه تبدیل و تصویب شده است.
احمدی گفت : با وجود اینکه تامین اعتبار این قانون به سختی تهیه شده است اما وزارت خانه آموزش و پرورش این قانون را پیگیری کرده است.
به گفته وی سال گذشته بانوان فرهنگی توانستند از این قانون استفاده کنند .
وی اظهار کرد : وزارت آموزش و پرورش کلیه خدمات را برای زنان و آقایان به طور یکسان در نظر گرفته است اما مرخصی زایمان و تقلیل ساعت زنان دارای شرایط خاص مانند زنان سرپرست خانواده یا دارای فرزند معلول و صعب العلاج به طور ویژه پیگیری شده است.
وی افزود: قانون تقلیل ساعت بانوان فرهنگی سرپرست خانواده یا دارای فرزند معلول و صعب العلاج با پیگیری معاونت زنان ریاست جمهوری لایحه به مجلس ارائه و تصویب شد.
احمدی اضافه کرد: مشکل اعتباری این قانون رفع شده است و به زودی به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان در سراسر کشور از طریق سازمان سنجش برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد :وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید استخدام ها را بر اساس ضابطه و قانون انجام داده است و به هیچ عنوان نیروهای سفارشی در این وزارت خانه جذب نشده است.
مشاور و مدیر کل امورزنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی نیروهای وزارت آموزش و پرورش خدمتگزاران دانش اموزان هستند.
مهناز احمدی افزود :از راس هرم آموزش و پرورش تا فضای درون مدارس و کلیه کارکنان مفتخر به خدمت به دانش آموزان هستند.
وی ادامه داد : آموزش و پرورش دانش آموزان را آماده ورود به عرصه های مهم زندگی می کند.
  انتهای پیام/ا   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.