مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد تا کنون از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با اتمام این طرح امکان نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر در آن امکان پذیر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صادق مریدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندارلرستان و نماینده ولی فقیه دراستان از روند اجرای طرح توسعه باند فرودگاه خرم آباد   افزود: این طرح شامل افزایش طول باند است تا بتوان طول این باند را از سه هزار و 720 متر به سه هزار و 740 متر افزایش داد.

وی گفت: با اتمام اجرای طرح توسعه فرودگاه و تسهیل و بهسازی امکان نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر با ظرفیت جابجایی 280 نفر فراهم می شود.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی لرستان افزود: هواپیماهایی که تا کنون از فرودگاه خرم آباد نشست و برخواست داشته اند از ظرفیت 150 نفری برخوردار بوده اند.

وی گفت: با اتمام اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، امکان برقراری پروازهای خارجی امکان پذیر خواهد شد ، این طرح هم اکنون آسفالت و بهسازی باند 40 درصد ، شانه سازی کنار باند 35 درصد و پاویون 35 درصد پیشرفت پیشرفت داشته است.

مریدی گفت: یکی از زیرمجموعه های طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، ایجاد و احداث 11 هزار متر فضای پارکینگ است که بطور صد در صد انجام شده است که با احتساب 18 هزار متر پارکینگ قدیمی فرودگاه که در دست بهسازی است امکان پارک از سه هواپیما به پنج هواپیما امکان پذیر می شود.

وی افزود: از 18 هزار متر پارکینگ قدیمی فرو دگاه که در دست بهسازی قرار دارد تا کنون پنج هزار متر آن بهسازی شده و زهکشی آب های سطحی روی باند که بخش دیگری از طرح توسعه فرودگاه است تا کنون بطور صد در صد انجام شده است.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه جاده سازی مسیرهای اطراف فرودگاه بخش دیگری از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد است گفت: هم اکنون هشت و نیم کیلومتر به پنج کیومتر قدیمی این مسیرها اضافه شده که مجموع جاده سازی مسیرهای اطراف فرودگاه به 13 و نیم کیلومتر رسیده است.

مریدی گفت: مجموع اعتبارات این طرح 50 میلیارد تومان است که تا 21 میلیارد تومان هزینه شده است .
   
 انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.