رئیس بهزیستی بروجرد گفت: بیش از 6هزارمعلول جسمی و حرکتی، روانی، نابینا و کم بینا، اعصاب و روان تحت پوشش این نهاد در شهرستان بوده که نیازمند حمایت بیشتر از سوی خیرین این حوزه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛رییس پلیس راه لرستان گفت: پیردایه گفت: هزینه نگهداری هر تن از این افراد ماهیانه نه میلیون ریال بوده و کمک هزینه ای را که سازمان بهزیستی برای نگهداری این معلولان پرداخت کرده بسیار کمتراز این مبلغ است.

وی افزود: بیشتر خانواده های افراد معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد با بضاعت مالی اندک هستند و توان پرداخت هزینه های نگهداری فرزند معلول خود به این نهاد را ندارند.

رئیس بهزیستی بروجرد گفت: این شهرستان دارای 6 مرکز توانبخشی روزانه و چهارمرکز نگهداری شبانه است که سه مرکز آن با حمایت های خیرین اداره می شود.

پیردایه افزود:از این تعداد معلول تحت پوشش یک هزار و 600 تن جسمی حرکتی و مابقی معلولان ذهنی، اعصاب و روان، نابینا و ناشنوا می باشند و مهمترین مشکل این افراد نیزمناسب سازی نشدن معابر و خیابان ها سطح شهر بروجرد است.

وی گفت: همچنین یک هزار و 400 معلول ماهانه مستمری از بهزیستی دریافت کرده و حمایت های این نهاد از دیگرافراد تحت پوشش به صورت موردی و ارائه خدمات رایگان مانند فیزیوتراپی، گفتار درمانی، ارائه سمعک، عصا، واکر و پرداخت کمک هزینه های تخصیلی و ازدواج است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با انتقاد از نامناسب بودن وضعیت معابر بروجرد برای تردد معلولان و جانبازان گفت: با توجه به آمار معلولان و جانبازان شهرستان تمام نهادها و سازمان ها در زمینه اصلاح وضعیت خیابان های ومکان های عمومی ومحل تردد این افراد برای بهره مندی از خدمات شهروندی تلاش کنند.

پیردایه افزود: براساس قانون جامع حمایت از معلولان تمام وزارتخانه ها و شرکت ها باید دراحداث ساختمان ها، اماکن دولتی وعمومی قوانین ومقررات تسهیل در تردد معلولان و جانبازان را رعایت کنند.

وی گفت: شهرداری بروجرد از سال گذشته فعالیت های خوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام داده ولی کافی نیست زیرا حضور دست فروشان، عوامل سد معبر و نادیده گرفتن خط ویژه نابینایان از سوی عابران موجب بروز مشکلاتی برای معلولان شده است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد نبود بازار کاربرای معلولان را یکی دیگر از مشکلات این قشر دانست وافزود: امسال پرونده 60 معلول تحت پوشش برای اخذ تسهیلات وام بیکاری به بانک عامل ارسال شده که تا کنون 27 تن موفق به اخذ تسهیلات بانکی شده اند و همچنین 18 تن از معلولان نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار