نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آمادگی دفاعی و نظامی نیروهای مسلح باید در هر شرایطی حفظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهدشبستری در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تبریز گفت: امروز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی با تجربه تر از گذشته و با تجهیزات مدرن همواره در صحنه بوده و برای دفاع از کیان میهن اسلامی لحظه ای درنگ نمی کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت حفظ استحکام قدرت نظامی کشور، اظهار کرد: این بیانات الهام گرفته از آیات قرآنی است که بر آمادگی مسلمانان مقابل زورگویان تاکید دارد.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: شرایط امنیتی منطقه و بحران های مختلف سیاسی و امنیتی کشورهای همسایه نشان می دهد که قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چه صلابت و ثباتی برخوردار است و باید قدردان این شرایط آرمانی به لحاظ امنیتی و آرامش موجود در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: امروز داعشی ها و تکفیری ها با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار به جان ملت های مسلمان افتاده اند و با وجود اینکه دشمنان ایران اسلامی راه های مختلفی را برای ناامن کردن کشور امتحان کرده اند، اما به حول قوه الهی و با رهبری های داهیانه مقام عظمای ولایت، آمادگی نیروهای مسلح و امنیتی و نیز در صحنه بودن ملت، هیچ آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نشده است.

آیت الله مجتهدشبستری، قدرت دفاعی ایران اسلامی را مایه خرسندی و امیدواری دوستان و باعث یاس و ترس دشمنان دانست.

وی یادآور شد: اگر جمهوری اسلامی قدرت نظامی و دفاعی خود در منطقه را تحکیم و تثبیت نمی کرد، بدون تردید آمریکا و اسرائیل غاصب لحظه ای برای حمله نظامی به ما درنگ نمی کردند.

امام جمعه تبریز، دوران دفاع مقدس را یادآور خاطرات به یاد ماندنی رشادت های رزمندگان اسلام در مقابل جهان غرب و شرق عنوان و اظهار کرد: در این دوران ملت ایران با بهره گیری از آموزه های دینی و راه و روش ائمه اظهار (ع) مبنی بر جهاد و ایثار به مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح رفت و از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: دفاع همه جانبه ملت ایران و رشادت های نیروهای مسلح باعث شد دشمنان در رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود ناکام باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان نیز در ابتدای این مراسم، گفت: نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس با دستان خالی اما با سلاح ایمان قوی، رهبری های داهیانه امام راحل و پشتیبانی آحاد مردم در مقابل دشمنان ایستادگی و برای همیشه تاریخ این دوران را در خاطره ها حک کردند.

امیرسرتیپ دوم غلامحسین ظهیرملکی افزود: رژیم صدام با حمایت کشورهای مختلف به سرکردگی آمریکا و شوروی با هدف براندازی جمهوری اسلامی وارد جنگ با ایران شد و با اهداف تجاوزکارانه قصد اشغال استان های مختلف را داشت که با رشادت فرزندان غیور ملت در نیروهای مسلح، تمامی نقشه ها خنثی شد.

وی اظهار کرد: امروز نیز دشمنان اسلام و انقلاب با جنگ نرم و فرهنگی به سراغ جوانان کشور آمده اند تا بلکه اهداف استکباری خود را تحمیل کنند که در این عرصه نیز با شکست مواجه شده و جنگ های نیابتی را در منطقه پیش می برند.

ظهرمالکی یادآور شد: نیروهای مسلح ایران اسلامی امروز در بهترین شرایط روحی و رزمی قرار دارند و با آمادگی بالا مقابل هر نوع تهدید ایستادگی خواهند کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.