دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :هنر همیشه در نوک قلم نیست بلکه قدم‌ها و رفتارهایی که تاریخ بشر را متحول می‌کند از بالاترینِ هنرها هست، و هنرمندان متعهد وظیفه دارند اسوه‌های ایثار، مقاومت و شهادت را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رضایی در مراسم نکوداشت اسوه‌ی ایثار و مقاومت مرضیه حدیدچی دباغ در دانشگاه هنر اسلامی گفت: هنر اسلامی باید چهره‌ها و حرکت‌های اعتلا بخش انقلاب را به نسل جدید معرفی کند، خانم دباغ یکی از چهره‌های برتر انقلاب است.

وی در خصوص شخصیت "مرضیه حدیدچی" گفت: با وجود مشکلات زیادی که در دوران کودکی خواهر دباغ در راه تحصیل علوم برای بانوان وجود داشت،  اولین نماد شخصیتی وی از تلاش در راه کسب علم آغاز شد.

وی اضافه کرد: این بانو با گذشت اندک زمانی، دریافت که علم عطش وجود او را سیراب نمی‌کند، چرا که وی طالب رشد روحی بود،  در نتیجه وارد جریان انقلاب و مبارزات انقلابی شد.

 رضایی یادآور شد: خانم دباغ از کسانی است که تحت شکنجه‌های سخت و طاقت فرسای ساواک قرار گرفت، تا جایی که از شدت بوی زخم‌هایش حتی شکنجه گران نیز توان نزدیک شدن به سلول او را نداشتند و زندانیان دیگر ناله‌های وی را در شکنجه از یاد نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش شیرزنانی چون خواهر دباغ است، گفت: همزمان با تبعید امام راحل به پاریس، خانم  حدیدچی به محضر ایشان رسیده و همچون یک پاسدار از ایشان حفاظت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران اشغال ایران در جنگ جهانی دوم گفت: ملت ما به دلیل بی لیاقتی زمامدارانش در آن دوران خفت کشید، شاید خواهر دباغ که در آن دوران کودکی بیش نبود با بغض به تانک‌ها و رژه جیبپ‌های ارتش روس و انگلیس نگاه می‌کرد، گمان نمی‌برد روزی به برکت انقلاب اسلامی ایران، حامل  نامه‌ای از طرف حضرت امام (ره) به گورباچف باشد،  پیام حضرت امام (ره) این بود: "من می‌بینم استخوان‌های کمونیست شکسته خواهد شد".

گفتنی است:مراسم نکوداشت اسوه‌ی ایثار و مقاومت مرضیه حدیدچی دباغ امروز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز نظام برگزار شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.