هفتمین روز چهارمین جشنواره انگور ارومیه با پخت طولانی ترین قیقاناخ دردهکده ساحلی چی چست به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، طولانی ترین قیقاناخ (خاگینه) به طول 34 متر در هفتمین روز برگزاری چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه با حضور خیل کثیر مردم پخته شد.

قیقاناخ تهیه شده از شیره انگور بخاطر قرار گیری در زمره غذاهای شیرین در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. وجود شیرینی و آرد در این غذا بر تبرک و خوش یمنی آن در اعتقادات مردم این دیار افزوده و موجب قرارگیری آن در جایگاه ممتازی از سنتها و رسوم آنان گشته است که در این راستا طولانی ترین خاکینه به طول 34 متر در چهارمین جشنواره انگور پخت شد.

جشنواره انگور در طی این روز ها با اجرای موسیقی سنتی عاشیق با حضور علاقمندان در محوطه جنبی تالار فلامینگو رنگ و بوی هنری پیدا کرده است این مراسم هر روز با تشویق علاقمندان به موسیقی عاشیق در حال اجرا است و همچنین در آن حرکات آیینی جلمان در فضایی شاد اجرا می شود.

لازم به ذکر است در هفتمین روز جشنواره، مسئولین با بازدید از جشنواره انگور، تصاویر خبری را در قاب چهارمین جشنواره انگور به یادگار گذاشتندو از رتبه های برتر کنکور در سال 95 شهر ارومیه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.