با وجود جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی برجسته ،نبود هتل استاندارد چهار یا پنج ستاره مانع رونق صنعت گردشگری در استان شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اعلام کرد: ایلام در ردیف معدود استان های کشور است که به دلایلی هتل چهار یا پنج ستاره و واحدهای اقامتی استاندارد ندارد.

وی نبود سرمایه گذار واقعی با توان مالی مناسب و یکسان بودن استان های مختلف از حیث برخورداری از مشوق های سرمایه گذاری را از دلایل اصلی نبود هتل استاندارد در این استان عنوان کرد و گفت : برخی سرمایه گذاران تنها با نیت دریافت وام های کلان وارد این عرصه می شوند که بعدها باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای استان خواهند شد.

وی افزود : در حالیکه مشوق ها و تسهیلات سرمایه گذاری بخش گردشگری ایلام و استان هایی مانند تبریز و اصفهان یکسان است به طور قطع سرمایه گذاران انگیزه ای برای فعالیت در استان هایی چون ایلام ندارند.

وی تاکید کرد : امنیت، وجود مراکز خرید مناسب ، جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی گردشگری و برخورداری از امکانات رفاهی و واحد های اقامتی مناسب چهار ضلع توسعه گردشگری در یک منطقه هستند و زمانیکه هر کدام از این موارد با مشکل یا کاستی مواجه باشد توسعه گردشگری نیز محقق نخواهد شد.

شنبه زاده  اظهار کرد : پس از امنیت اصلی ترین نیاز گردشگران وجود مراکز اقامتی مناسب برای استراحت و آرامش است و بدون هتل استاندارد گردشگری معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در این استان بدلیل نبود هتل چهار یا پنج ستاره برای اقامت گردشگران در قالب تورهای گردشگری خصوصا گردشگران خارجی با مشکل جدی مواجه هستیم.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.