رییس حوزه علمیه اصفهان اعلام کرد: مهدویت بعنوان یکی از امیدبخش ترین و سازنده ترین معارف الهی و دینی باید در شرایط کنونی، با عالمانه ترین شیوه ها و هنرمندانه ترین ابزارها تبیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری در پیامی به نمایشگاه مهدویت 'والشمس' در اصفهان افزود: ترویج و توسعه مهدویت و مفاهیم وابسته به آن نظیر مساله انتظار، منجی، ظهور، آینده گرایی و آینده پژوهی به تحکیم حساسیت های خوب در جامعه بشری خواهد انجامید و برای نسل حق طلب جوان، امیدآفرین، آرامش بخش و جهت دهنده است.
این مرجع تقلید در پیامش تاکید کرد: نگاه های عامیانه و سطحی به این مفاهیم سازنده و فروکاستن این موضوع های مهم، آثار سوئی را در جامعه انسانی بویژه جوامع دینی بدنبال خواهد داشت.
رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز وجود ظرفیت های گوناگون حوزه های هنری و فرهنگی و سرعت تحول و رشد امکانات مختلف فنی و علمی و فضای مجازی، زمینه های مناسبی را در اختیار دین پژوهانی که دغدغه نظری و عملی ترویج و انتشار آگاهانه، عالمانه و هنرمندانه این فرهنگ را در سر دارند، قرار می دهد.
آیت الله مظاهری با بیان اینکه زبان تبلیغ دین و معارف دینی زبان تحمیل و اکراه نیست بلکه زبان تبیین و استدلال است، تصریح کرد: این زبان اثربخش باید در همه قالب های آموزنده و سازنده بخصوص در قالب های جذاب هنری نظیر فضای مجازی، کتاب، فیلم، قصه، شعر و مظاهر آن بروز و ظهور پیدا کند.
این مرجع تقلید در پیام خود یادآور شد: معارف مهدویت و مفاهیم وابسته را به نحو تبیین گرانه و هنرمندانه به مخاطبان مختلف بخصوص قشر جوان و تحصیل کرده و حتی کودکان و نوجوانان منتقل کنید.
نمایشگاه دائمی هنری و مفهومی «والشمس»، روز دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و استاندار این استان در بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان افتتاح شد.
نمایشگاه دائمی والشمس که در دو طبقه و 16 غرفه به بیان مفاهیم مهدویت می پردازد با بودجه بالغ بر 250 میلیون تومان و در مدت چهار ماه آماده بهره برداری شده است.
مراحل طراحی و مطالعه تحقیق این نمایشگاه شش ماه بطول انجامیده و در طراحی آن از نظر علما و کارشناسان دینی نیز استفاده شده است.
این نمایشگاه توسط بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان و در ساختمان این بنیاد واقع در خیابان صاحب الزمان(عج) اصفهان برپا شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.