مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از زیر کشت بردن بیش از 2 هزار و 350 هکتار از اراضی کشاورزی اهر به محصول لوبیا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسدی گفت: جهادکشاورزی شهرستان اهر به منظور افزایش تولید و ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی را برای سال 95 انجام داده و تلاش شده با راهکارهای مناسب زمینه ترغیب کشاورزان را برای استفاده از ارقام پرمحصول انواع محصولات کشاورزی فراهم کند.

وی افزود: جهاد کشاورزی تلاش دارد با برگزاری جشنواره‌های متنوع تولیدات بومی منطقه زمینه را برای معرفی و بازاریابی مناسب این محصولات فراهم کند که برگزاری جشنواره برداشت سیب، ذرت، لوبیا و سایر محصولات تولیدی منطقه در این زمینه است.

مدیر جهادکشاورزی اهر گفت: با اقدام به موقع و راهنمایی‌های مروجان کشاورزان کشت لوبیا از افزایش چشمگیری برخوردار بوده و با تهیه لوبیا چیتی مرغوب و مورد تأیید مرکز تحقیقات کشاورزی از 15 هکتار کشت در سال گذشته به بیش از 23 هکتار در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افزود: سطح زیر کشت لوبیا در شهرستان اهر 2 هزار و 350 هکتار در سال زراعی است و  متوسط عملکرد این محصول در شهرستان یک هزار و 500 کیلو در هکتار بوده که با تلاش‌های انجام شده ترویج آبیاری قطره و تهیه ارقام جدید و اصلاح شده لوبیا میزان تولید این محصول به بیش از 2 هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

اسدی گفت: در این شهرستان بیش از 74 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد که بیش از 27 هزار هکتار آن به گندم و 17 هزار هکتار به جو و مابقی به سایر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: حضور کارشناسان پهنه در روستاها باعث تعامل مثبت و ارتباط نزدیک با روستائیان شده و باعث شده توصیه‌های فنی و تجربه‌هایی که سایر کشاورزان و تلاشگران این عرصه در نقاط مختلف دارند به این عزیزان نیز منتقل شود تا از این تجربیات برای ارتقاء محصولات خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ش


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.