رئيس گروه حفاظت و بهره برداري از آبهاي زيرزميني شركت آب منطقه اي آذربايجانشرقي گفت:از چاههاي مجازسراب سالانه حدود 15 ميليون مترمكعب آب اضافه برداشت مي شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سيد تقي غفاري در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان سراب گفت :از 1708 چاه مجاز داراي پروانه درشهرستان سراب سالانه 146 ميليون مترمكعب آب تخليه مي شود كه از اين مقدار 15 ميليون مترمكعب بصورت مازاد برداشت مي شود .

وی با بيان اينكه سهم صنعت اين منطقه در بخش آب زير 2 درصد است افزود : تاكنون براي مصارف صنعتي اين شهرستان 114 حلقه چاه تخصيص داده شده كه از آن 2 ميليون متر مكعب آب برداشت مي شود .

وي با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه و حمايت از صاحبان صنعت در بخش آب گفت :آب منطقه اي استان جهت تخصيص مصارف صنعتي در سراب از صنعتگران وتوليدكنندگان حمايت لازم رادارد .

وي با اشاره به افت سطح آبهاي زيرزميني  و مشكل كم آبي در منطقه بر لزوم تعديل مجوز برداشت ها خصوصا در دشت دوزدوزان تاكيد كرد .

غفاري ادامه داد : درسفره هاي زيرزميني در دشت هاي سراب حدود 318 سانتي متر با حجم 54 ميليون متر مكعب آب افت سطح و كسري مخزن داريم .

در ادامه فرماندار سراب نيز با بيان اينكه اين شهرستان در نصب كنتور هوشمند براي چاههاي مجاز رتبه برتر استان را داراست افزود : با انسداد 90 درصد از چاههاي غير مجاز و نصب 396 كنتور هوشمند 2 ميليون و 300متر مكعب آب صرفه جويي شده است .

داود گرشاسبي بابیان اینکه بیش از 80 درصد منابع آب این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود از بهره بردارن خواست تا ضمن توجه به ارزش اقتصادی آب ، با اصلاح و رعایت الگوی مصرف کشت و تشکیل تعاونی آببران از روشهای نوین جهت آبیاری استفاده کنند .

وي با تاكيد بر لايروبي و آزاد سازي تصرفات غيرقانوني در حريم و بستر رودخانه ها افزود :كليه اعياني هاي احداث شده در مسير رودخانه ها بايد باهمكاري ادارات و اعضاي شوراي حفاظت از منابع آب در اسرع وقت قلع و قمع شوند .


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار