من همیشه این دغدغه را داشته ام که ارکستر فیلارمونیک تهران جهانی شود و فراتر از مرزها برود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دقایقی پیش نشست خبری اکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران و با حضور خانم فریوسفی مدیر اجرایی و کنسرت مایستر، پیمان ابوالحسنی مدیر داخلی، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، تینا جامه‌گرمی مایستر ویولن دو و مهدی عبدی مایستر ویولن برگزار شد.

گوران در ابتدای نشست عنوان کرد: خیلی خوشحالم که بعد از دو سال دوباره در این نشست خبری شرکت می‌کنم. ما بهترین نوازنده ویولن اوکراین را برای برنامه دعوت کرده ایم. البته هنوز فرصت تمرین با وی را نداشته ام و به احتمال قوی تا دو روز آینده به ایران می‌آید. فکر می‌کنم این سورپرایز بزرگی برای مخاطبین خواهد بود.

گوران افزود: من همیشه این دغدغه را داشته ام که ارکستر فیلارمونیک تهران جهانی شود و فراتر از مرزها برود؛ چون معتقدم این ارکستر پتانسیل جهانی شدن را دارد.

فریوسفی مدیر ارکستر فیلارمونیک تهران گفت: لازم میدانم که این را عنوان کنم ما موافقت دو نفر از بهترین نوازنده های دنیا را داشتیم اما به خاطر برخی مشکلات این پروژه متوقف شد و ما نتوانستیم حضور این نوازندگان را در ایران داشته باشیم.

نگار نوراد نوازنده گروه بیان کرد: من قبلا افتخار کار کردن با آرش گوران را داشته‌ام و الان هم خیلی خوشحالم که در این گروه هستم.

وی افزود: این کنسرت رپرتوار بسیار قوی دارد و سه آهنگساز روس کار آهنگساری این رپرتوار را انجام داده اند و جالب این است که با وجود اینکه ما روس نیستیم، اما با قطعه ها احساس بیگانگی نمی‌کنیم.

جامه گرمی گفت: تمرینهای ما در این مدت به گونه‌ای بوده که ما اول نت به نت اثر را درک کرده‌ایم یا بهتر است اینگونه بیان کنم که سعی کرده‌ایم، اول قطعه را درک کنیم و سپس اجرا کنیم.

گوران ادامه داد: من اهل مبالغه نیستم و این حرفی که می‌زنم احساس قلبی من است. همه کسانی که اینجا نشسته‌اند تا به امروز به من لطف داشته اند و من میخواهم این موضوع را اقرار کنم که از این تیم همراه‌تر  تیمی وجود ندارد، دلیل حرفم هم این است که من در تمرین‌ها بسیار سخت گیر هستم ولی افراد گروه این موضوع را تحمل کرده‌اند.

وی افزود: ابوالحسنی (مدیر داخلی ارکستر فیلارمونیک تهران) شاید در ظاهر جوان به نظر برسد اما تجربه و مهارت بسیار زیادی دارد.

فریوسفی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت ارکستر فیلارمونیک مخاطبینش بودند و البته این را هم بگویم که امروز ارکستر فیلارمونیک با رهبری آقای گوران به جای خوبی رسیده است.

گوران در مورد قطعات اجرایی در کنسرت گفت: قطعه اول برای من خیلی مهم است؛ زیرا برای کشته‌شدگان جنگ‌های دنیا است و من این آرزو را دارم که روزی برسد که تمام جنگهای دنیا به پایان برسد و جهان در صلح باشد. اثر دیگری که اجرا خواهیم کرد قطعه ای است که به کل یک بار در جهان اجرا شده و من خیلی خوشحالم که این اثرا را برای اولین بار در ایران و دومین بار در جهان اجرا می‌کنم.

گوران در پاسخ به چگونگی حمایت از گروه گفت: برای جواب این سوال ما باید این پروسه 5 ساله را باز کنیم. در وهله اول این را بگویم که ارکستر فیلارمونیک یک ارکستر خصوصی است و ما در ایران شخص یا نهادی را نداریم که با ما همراه شود و فقط به خاطر حفظ ارکستر و وجه هنری‌اش گروه را حمایت کند، حمایت ما فقط از طریق مخاطبین بوده و هست.

فریوسفی در ادامه صحبتهای گوران گفت: ما اینجا هدفمان چیزی جز هنر و موسیقی نیست و کسب درآمد آخرین اولویت ما است. دوست دارم در اینجا یادی از مدیر قبلی گروه ارکستر آقای پوریا منوچهریان کنم.





ادامه دارد/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار