عرشه گذاری پل ریلی آستارا- آستارا امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ فرماندار شهرستان مرزی آستارا با اعلام این خبر گفت: ساخت  پل ریلی آستارا- آستارا  به طول 80 متر و اعتبار حدود 100 میلیارد تومان از اردیبهشت امسال با حضور وزرا و اعضای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارای گیلان آغاز شد و تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته  است.

سیروس شفقی از پایان ساخت این پل تا ۴۵ روز آینده خبر داد و افزود: پل ریلی که بخشی از خط آهن آستارا - آستارا  است بر روی رودخانه آستارا چای ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: طول راه آهن آستارا- آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران  2 و نیم کیلومتر و در جمهوری آذربایجان 8 کیلومتر است.

فرماندار آستارا اعلام کرد: 5 و نیم کیلومتر از خط آهن آستارا - آستارا در خاک جمهوری آذربایجان ریل گذاری شده است و این کار در خاک ایران از به زودی آغاز می شود.

سیروس شفقی  گفت: پیش بینی می شود راه آهن آستارا- آستارا تا 2 ماه  دیگر تکمیل و به بهره برداری برسد و راه آهن 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان متصل شود.

راه آهن آستارا- آستارا جزئی از کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک است.

با تکمیل و اتصال راه آهن قزوین – رشت – آستارا به خط آهن  آستارا- آستارا تحول بزرگی در شبکه حمل و نقل کالا از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر روی می دهد.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.