استاندار ایلام گفت: ادارات و ارگان ها برای افزایش رونق صنعت چاپ، نیازهای چاپی خود را در داخل استان انجام دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  محمدرضا مروارید اعلام کرد:  در صورت امکان اداره کل آموزش و پرورش نیز کتاب های درسی سهمیه اختصاصی را در داخل استان چاپ کند.

وی گفت : بازاریابی برای تولید کالاهای چاپی با قیمت و کیفیت مناسب در استان های همسایه استان در کشور عراق از جمله واسط و میسان از طریق رابط و نماینده انجام و با قیمت مناسب چاپ شود و بعد مسافت در این مورد تاثیر ندارد.

وی افزود: در گذشته ایلام دارای مشکلات عدیده ای در زمینه صنعت چاپ و نشر بود و در سال 71 که اولین هفته نامه استانی بنام پیک ایلام انتشار یافت که به علت نبود امکانات در استان برای چاپ آن با مشکلات زیادی از جمله لیتوگرافی و چاپخانه مواجه شدیم این نشریه در استان کرمانشاه چاپ می شد.

مروارید تاکید کرد: از آن زمان تاکنون پیشرفت های خوبی در استان شکل گرفته به گونه ای که دیگر استان های اطراف برای چاپ آثار و رسانه های مکتوب خود به استان ایلام می آیند.

مروارید اضافه کرد: استان در حال حاضر در زمینه صنعت چاپ و با توجه به رفت و آمدهای فرهنگی و موضوع حساس اربعین از موقعیت خوبی برخوردار است و ما باید برای پیشرفت صنعت چاپ و نشر استان از این ظرفیت استفاده کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.