فرماندار شهرستان شوط با امام جمعه شهر شوط به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جبارزاده فرماندارشهرستان شوط عیدغدیر را روز ولایت و ولایت‌پذیری خواند و اظهار داشت: پیام غدیر، تبعیت از ولایت و گوش سپردن به فرامین ولی‌فقیه است و در جهان امروز کشورهایی که از این نعمت بی‌بهره‌اند، دچار خسران و مشکلات فراوانی هستند.

جبارزاده عیدغدیر را فرصتی مناسب جهت مبارزه با تفکرات باطل و انحرافی دانست و بیان داشت: وهابیت و تکفیری‌ها با دامن زدن به اختلاف و القای عقاید باطل و خرافی سعی در ایجاد شکاف میان مسلمانان دارند؛ ازاین‌رو فرصت‌های همچون روز غدیر، بهترین زمان برای تقویت مشترکات امت اسلامی و مبارزه با بدعت‌های وهابیت است.

وی واقعه ی غدیر را مایه ی خوشحالی مومنان و یاس دشمنان اسلام دانست و افزود: اتفاقی که در غدیر خم باعث بیمه شدن اسلام از تهاجم و تحریف دشمنان و کوردلان گردید و درخت نوپای اسلام با انتخاب حضرت علی به جانشینی پیغمبر آبیاری گردید.

امام جمعه شوط نیز در این دیدار ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان از فعالیتها و تلاشهای شبانه روزی و خستگی ناپذیر نماینده عالی دولت در جهت رفع مشکلات و معضلات شهرستان به ویژه روستاهای محروم از ایشان تقدیر کرد.

وی با تشریح چگونگی تاریخی واقعه ی غدیر خم و انتصاب حضرت علی به وصایت پیغمبر از طرف خداوند متعال خاطر نشان کرد: اگر غدیر نبود نبوت پیامبر بزرگ اسلام ناتمام می ماند و دین کامل نمی گردید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه با بسترسازی مناسب، زمینه‌ حضور و فعالیت گسترده شهروندان در برنامه‌های ملی و مذهبی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مسئولین با بسترسازی و ایجاد هماهنگی با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها، زمینه حضور و فعالیت گسترده مردم در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی از قبیل بزرگداشت عید غدیر و مراسم عزاداری ایام محرم و صفر را فراهم کرده اند و می بایست با حفظ وجهه مردمی و در مسیر قانونی، برگزاری مراسم مختلف شهرستان به بهترین نحو صورت پذیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.