به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد ذوالفقار بيک رئيس خريد قطعات يدکي ساخت داخل فولاد مبارکه دستيابي به دانش فني ساخت اين استاتور را يکي از بزرگترين مزاياي اين بوميسازي برشمرد و افزود: با توجه به تحريمها و محدوديتهايي که پيش روي خريد خارجي اين استاتور بود، با اين اقدام از نظر اقتصادي بيش از 110 ميليارد ريال صرفه جويي شد.
رئيس دفترفني تعميرات ناحيه نورد گرم فولاد مبارکه هم با بيان اينکه موتور قفسه R1 نورد گرم يک موتور DC، 4410 کيلو واتي است افزود : قفسه R1 يکي از کليدي ترين و اصلي ترين تجهيزات نورد گرم است که بدون آن نورد به سختي و در شرايط سخت ميسر ميشود.
بهمن ميرزاخاني گفت :موتور اين قفسه ساخت شرکت مارلي( MARELI) کشور ايتاليا است که بخش ثابت آن (شامل دو نيم استاتور هر يک به وزن تقريبي 40 تن) فاقد يدکي بوده و هيچگونه مدرک و نقشه ساخت هم نداشت .
مهران بهرامي کارشناس تعميرات پيشگيري نورد گرم هم گفت:در سيستم اوليه قطعات يدکي فولاد مبارکه فقط
براي آرميچر موتور قفسه R1 (به دليل خرابي و نياز بيشتر آرميچر) پيش بيني خريد و تأمين قطعه يدکي شده بود ولي
اکنون بعد از گذشت بيش از 23 سال کارکرد از اين موتور به مرور استاتور و عايقهاي سيم
پيچ آن نيز ضعيف شده بودند،که همين نياز در نهايت منجر به بومي سازي اين استاتور شد .
انتهای پیام/م