مشاور ارشد بشار اسد حمله آمریکا به نیروهای ارتش سوریه را تعمدی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بثینه شعبان» مشاور ارشد بشار اسد رئیسجمهور سوریه، نیروهای ائتلاف با هدایت آمریکا را متهم کرد یک حمله «عمدی» علیه سربازان سوری انجام دادهاند.

وی گفت: هیچ یک از واقعیات موجود نشان نمیدهد آن چه رخ داد یک اشتباه یا تصادف بوده است.

شعبان افزود: همه چیز حساب شده بود و داعش از آن خبر داشت. حتی روسیه به این نتیجه وحشتناک رسیده است که آمریکا با داعش تبانی میکند. وقتی داعش پیشرفت کرد، حملات متوقف شد.

مشاور اسد خاطر نشان کرد از زمانی که دخالت آمریکا در سوریه در سال 2014 آغاز شد ما گفتیم این کار علیه داعش نیست و آنها به داعش حمله نمیکنند.

وی گفت: ما به آتشبس پایبند هستیم. آتشبس تا زمان انقضای آن ادامه خواهد یافت. شاید تمدید شود و شاید توافق دیگری صورت گیرد، دمشق معتقد است حمله روز شنبه آمریکا نشاندهنده شکاف در دولت آمریکا بر سر تعمیق همکاری با روسیه در توافق آتشبس میباشد؛ آن چه نگرانکننده است تاثیر این حمله بر توافق روسیه و آمریکاست. معتقدم برخی عناصر در آمریکا این توافق را نمیخواهند.

شعبان در پایان افزود: یک طرف هست که با روسها موافق است و طرف دیگر آن را رد میکند. گویی کاخ سفید این توافق را میخواهد اما پنتاگون آن را رد میکند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار