پایبندی دبیرخانه این جشنواره به تمامی شرایط موجود در فراخوان و اجرای دقیق و كامل همه مفاد و تعهدات آن، موضوعی بااهمیت و شایسته تقدیر است.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر همتی راد، هنرمند كارتونیست بجنوردی و برنده ششمین دوره جشنواره سراسری كاریكاتور حوزه هنری استان، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع «نفوذ» به میزبانی خراسان شمالی، اظهار كرد: این جشنواره یكی از شاخص‌ترین جشنواره‌های كارتون و كاریكاتور در كشور است.

وی افزود: خوشبختانه جشنواره‌های سراسری كاریكاتور برگزار شده توسط حوزه هنری خراسان شمالی در سال‌های گذشته از نظم خوبی برخوردار بوده و دبیرخانه در روز اختتامیه با پایبندی به تمامی شرایط موجود در فراخوان، مفاد و تعهدات آن را به‌صورت كامل و دقیق اجرا كرده كه این موضوع بااهمیت بوده و شایسته تقدیر است.

همتی راد با اشاره به ناب بودن موضوعات جشنواره سراسری كاریكاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اضافه كرد: در بحث انتخاب موضوع برای جشنواره سراسری كاریكاتور حوزه هنری استان هم سعی شده چه در این دوره و چه در دوره‌های گذشته موضوعات ناب و كمتر كارشده انتخاب شود كه این مسئله هم بسیار مهم بوده و امكان خلق آثار نو را برای هنرمندان فراهم كرده است.
 
به گفته این هنرمند كارتونیست بجنوردی، درواقع جدید و ناب بودن موضوعات و محورهای انتخابی برای جشنواره سراسری كاریكاتور حوزه هنری خراسان شمالی باعث بروز خلاقیت هنرمندان و خلق آثار هنری بدیع از سوی كارتونیست‌ها می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به راهكارهای موجود برای بهبود كیفیت هنری كارتونیست‌های جوان كشور، خاطرنشان كرد: برگزاری كارگاه‌های آموزشی بیشتر برای ایجاد تجربه در كارتونیست‌های جوان و همچنین برگزاری بخش‌های جنبی در جشنواره‌های مختلف برای كارتونیست‌های جوان در راستای ایجاد انگیزه برای آن ها برخی از راهكارهای ارتقای كیفیت آثار هنری كارتونیست‌ها در كشور است.
 
گفتنی است هفتمین جشنواره سراسری كاریكاتور «نفوذ» به همت حوزه هنری خراسان شمالی با شركت 177 هنرمند از 29 استان كشور به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است.
 
در مدت ارسال آثار به این جشنواره درمجموع 546 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد كه پس از داوری آثار از سوی هیئت داوران، 13 اثر برگزیده انتخاب شدند.  
 
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری كاریكاتور «نفوذ»، بیست و هفتم شهریورماه امسال برگزار و در آن از 13 هنرمند منتخب این جشنواره تجلیل می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.