مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر گفت: تاکنون هیچ خساراتی از خسارات 2 سال اخیر به کشاورزان شهرستان پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر در این خصوص بیان داشت: علیرغم پیگیری‌های مختلف از طریق سازمان جهاد کشاورزی، نماینده شهرستان و فرمانداری در خصوص خسارت کشاورزان  به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و امیدواریم این پرداخت‌ها هر چه سریع تر انجام گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این عدم پرداخت خسارات از سوی توسط صندوق بیمه، کشاورزان کمتر رغبت می‌کنند محصولات خود را بیمه کنند و استقبال آن‌ها از بیمه محصولات بسیار کم شده است.

هنرمندیان افزود: میزان خسارات در سال‌های زراعی 94 – 93 و 95 – 94 حدود 4.5 میلیارد تومان و میزان خسارات ناشی از سیلاب‌ها، طوفان و تگرگ‌های فروردین ماه حدود 30 میلیارد تومان است که باید صندوق بیمه آن‌ها را پرداخت کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیلاب فروردین ماه به زیرساخت‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، مزارع و ... آسیب رسانده است و کشاورزان برای حل این مشکلات نیاز دارند تا صندوق بیمه خسارات وارد شده را جبران کند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر اذعان داشت: تاکنون اعتباری برای پرداخت این خسارات در نظر گرفته نشده است اما امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این اتفاق هر چه سریعتر بیفتد و شاهد پرداخت خسارات به کشاورزان شهرستان باشیم.

مصطفی هنرمندیان خاطرنشان کرد: در سال 93 کشاورزان رامشیر حدود 30 هزار هکتار از اراضی خود را بیمه کردند که این میزان در سال 94 به 10 هزار هکتار رسید و این مسأله بیانگر آن است که با توجه به این عدم پرداخت‌ها، رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات خود کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۳ ۰۶ دی ۱۳۹۶
چراااااا؟؟؟