مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: مذاکرات و موافقت های اولیه برای تأسیس یک شعبه از "غضنفر بانک" افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصرالدین گرامی اظهار داشت: با توجه به چشم‌انداز دوغارون به عنوان منطقه آزاد، می‌توان برای سرمایه‌گذاری ارزی در آن از طرف کشورهای دیگر برنامه‌ریزی‌های مدونی داشت بنابراین وجود یک بانک از کشور افغانستان می‌تواند در تسهیل و تسریع رویه‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد به‌ویژه اینکه این کشور یکی از مقاصد اصلی تجاری خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با بیان اینکه مذاکرات و بررسی‌ها برای این موضوع همچنان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین آزادتری که مناطق آزاد در ارتباط با کشورهای دیگر و تجارت خارجی دارند تبدیل‌شدن منطقه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد می‌تواند شرایط را برای حضور دیگر بانک‌های خارجی از تمام کشورها فراهم کند.

گرامی بیان کرد: هم اکنون بانک ملی و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شعبه دارند و با چند بانک دیگر مانند سرمایه نیز وارد مذاکره برای تأسیس شعبه در این منطقه شده‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: البته باید در نظر گرفت که منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیازی به شعب گوناگون از بانک‌های مختلف نداشته و تنها باید شعب ارزی و ریالی بانک‌ها در منطقه فعال شوند تا فرآیندهای مربوط به تبدیل پول با راحتی بیشتری انجام شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.