رئیس حفاظت محیط زیست چناران از امضاء تفاهم نامه اجرای طرح "یک ساعت با محیط بان" با آموزش و پرورش گلبهار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی موسی پور افزود: با پیشنهاد طرح "یک ساعت با محیط بانان در مدرسه" و لزوم آموزش های محیط زیست برای کودکان به منظور ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و تسری آن به اعضاء خانواده، تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش گلبهار منعقد شد.

وی ادامه داد: هدف کلی از امضاء این تفاهم نامه که در جلسه شورای آموزش و پرورش گلبهار با حضور نماینده امام جمعه و بخشدار گلبهار و معاونت فرمانداری چناران به امضاء رسید ،ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و شناخت مناطق تحت مدیریت سازمان است.

موسی پور افزود: زمان اجرای این طرح در نیمه اول سال تحصیلی 96-1395 بوده و بر اساس برنامه زمان بندی پیشنهادی اداره آموزش و پرورش گلبهار کارشناسان و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست چناران در مدارس روستاهای حاشیه مناطق و سایر مدارس پیشنهادی حاضر و کارگاه های آموزشی-زیست محیطی برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه موضوعاتی از قبیل تشریح وظایف و مسئولیت های محیط بانان ، شرح فعالیت ها، خاطرات و تجارب محیط بانان، رویارویی با حیات وحش، مناطق تحت مدیریت سازمان سرفصل مباحث مطروحه خواهد بود گفت: جامعه هدف این طرح دانش آموزان ، دبیران، معلمان و کارکنان مدارس ، والدین و خانواده ها هستند.

وی گفت: استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، دوهدف را محقق می کند.

موسی پور ادامه داد: نخستین هدف آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در کمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه که مدیران، مسوولان، برنامه ریزان و یا شهروندان عادی خواهند بود و دوم اینکه با توجه به تاثیر پذیری والدین از فرزندان خود، انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار