مشهد؛

دستگیری ۱۰ شکارچی غیرمجاز در خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طی یک هفته گذشته ۱۰ شکارچی غیر مجاز در چهار شهرستان خراسان رضوی دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل شعبانی افزود: طی یک هفته گذشته ۱۰ شکارچی غیرمجاز در شهرستان‌های داورزن از توابع سبزوار، روستای کاخک از توابع گناباد، قوچان و تربت حیدریه دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: از شکارچیان دستگیر شده سه قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی و چندین وسیله صید پرندگان شکاری همانند باز کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: از خودروی سواری پیکان شکارچیان غیرمجاز در کاخک گناباد علاوه بر یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی، لاشه یک گونه قوچ وحشی محافظت شده نیز کشف شد.

شعبانی در ادامه گفت: لاشه ۲۰ قطعه پرنده کوچک که در اصطلاح عامیانه با نام "سیاه سینه" شناخته می‌شوند از شکارچیان داورزن سبزوار بدست آمد که علاوه بر دو میلیون تومان جریمه نقدی، پرونده این متخلفان به قوه قضائیه ارجاع شد.

وی عنوان کرد: از شکارچیان پرندگان شکاری که از جنوب کشور به نیت صید پرنده "باز" به قوچان آمده بودند چند پرنده کوچک به عنوان طعمه و وسایل شکار این پرندگان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: شکار پرندگان "باز" به منظور صادرات به کشورهای عربی انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.