نواز شریف بار دیگر مسئله کشمیر را در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «داون،» نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز جمعه به ساکنان کشمیر آزاد وعده داد بحث کشمیر را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کند. پیش بینی می شود پاکستان و هند در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص منطقه مورد مناقشه کشمیر در سخنرانی های خود با یکدیگر تقابل داشته باشند.

نواز شریف روز شنبه پاکستان را به مقصد نیویورک ترک خواهد کرد تا در این اجلاس شرکت کند. او روز چهارشنبه سخنان خود را در صحن سازمان ملل ایراد خواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «نخست وزیر تمرکز خاص خود را بر وضع فعلی کشمیر معطوف خواهد کرد؛ به ویژه نقض حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر که تحت کنترل هند است. او از جامعه بین المللی و سازمان ملل درخواست خواهد کرد تا مطابق با قطعنامه های شورای امنیت، به وعده‌شان درخصوص حق مردم جامو و کشمیر در تعیین سرنوشت خود عمل کنند.»

موضوع کشمیر همواره بخشی از بیانات طرف پاکستانی در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل بوده است. در حال حاضر جامو و کشمیر، بخش تحت کنترل هند، شاهد ناآرامی های گسترده ای است. در درگیری های اخیر کشمیر، 80 نفر کشته و بیش از 10 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 700 نفر از مجروحان به دلیل استفاده نیروهای امنیتی هند از گلوله های ساچمه ای نابینا شدند.

در مقابل، نارندرا مودی، صدراعظم هند، در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهد کرد. به جای مودی، وزیر خارجه هند در 26 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی خواهد پرداخت. با پیش بینی ایراد بیانیه ای شدیداللحن از سوی طرف پاکستانی، طرف هندی نیز خود را برای پاسخی درخور آماده می کند.

هر زمان که پاکستان مسئله کشمیر را در سازمان ملل مطرح کرده است، هند در مقابل، با متهم کردن اسلام آباد به حمایت از تروریسم به این امر واکنش نشان داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
بله
آخرین اخبار