جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: ظرفیت واحدهای مرغداری‌های گوشتی در شاهین‌دژ 575 هزار قطعه در هر دوره است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعید خدایی با اشاره به تعداد مرغداری گوشتی در شاهین‌دژ، اظهار داشت: 35 واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به میزان تولید گوشت مرغ در شهرستان شاهین‌دژ، تصریح کرد: سه هزار و 500 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف این شهرستان فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی در هردوره، اذعان داشت: ظرفیت تولید واحدهای مرغداری گوشتی که در این شهرستان فعال هستند در هر دوره 575 هزار قطعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در توزیع مرغ بومی، اعلام کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای علاقمندان و بهره‌برداران روستایی از اقدامات مهمی است که در راستای ترویج و توزیع جوجه مرغ بومی بین روستاییان این شهرستان برگزار می‌شود.

خدایی با بیان اینکه در شاهین‌دژ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار وجود ندارد، افزود: این شهرستان در تولید گوشت سفید رتبه 12 استانی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام در شاهین‌دژ، اظهار داشت: فعال‌سازی طرح‌های راکد و نیمه‌تمام این شهرستان از برنامه‌های در دست اقدام در معاونت این شهرستان است که در این راستا باید مسؤولان و سرمایه‌داران اهتمام جدی در فعال‌سازی این طرح‌ها را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در شاهین‌دژ، اذعان داشت: امسال 9 واحد در زمینه تولید محصولات دام و طیور در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده که برای 111 نفر در این زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به تسهیلات داده شده برای محصولات دامی و طیور، خاطرنشان کرد: اعتبار برای راه‌اندازی این 9 طرح دام و طیور در این شهرستان 51 میلیارد بوده است.

خدایی اعلام کرد: شهرستان شاهین‌دژ در جنوب استان آذربایجان غربی قرار گرفته و یکی از قطب‌های مهم در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی در استان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.