با حضور استاندار آذربایجان غربی پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس در استان و کمبود فضای آموزشی از خیرین خواست تا در ایجاد فضاهای آموزشی جدید و نوسازی مدارس مشارکت بیشتری کنند.

مدیرکل آموزش و پورش آذربایجان غربی هم در این جلسه با تشریح پروژه مهر گفت: 58 هزار کلاس اولی با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می شوند.

فریدون سیدمصطفوی افزود: در تابستان یک هزار و 560 نفر عوامل اجرایی در امر ثبت نام و آماده سازی چهار هزار و 900 مدرسه برای 545 هزار و 900 دانش آموز تلاش کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون 530 هزار دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام شدند و استان در این زمینه موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

سیدمصطفوی افزود: در ایام تابستان امسال از 400 نفر متقاضی نقل و انتقال برون استانی با تقاضای 300 نفر و از یک هزار و 200 متقاضی داخل استانی با درخواست 350 نفر موافقت شد.

وی ادامه داد : مقدمات ورود یک هزار و 230 نفر نیروی جدید نیز فراهم شد که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی می شوند.

وی از توزیع مطلوب کتب درسی در مدارس و مراکز عرضه خبر داد و گفت: تجهیز هنرستان ها به امکانات مورد نیاز تا مبلغ 10 میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال بر عکس سال های قبل استقبال از رشته های فنی و ثبت نام در هنرستان های استان بی نظیر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال در رشته تجربی 55 درصد، رشته انسانی 33 درصد و در رشته ریاضی 12 درصد ثبت نام کرده اند.

سید مصطفوی در باره سرویس مدارس نیز گفت: تاکنون با سه هزار و 200 خودرو قرارداد منعقد شده و 46 هزار دانش آموز از سرویس مدارس بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.