رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارندگی های شهر اصفهان در نیمه دوم سال جاری زیر نرمال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان در فصول مختلف سال، اظهار داشت: با توجه به پدیده اینورژن در فصل سرد سال و اینکه در مهرماه و آبانماه بارش‌ها زیر نرمال خواهیم داشت با پیداش جو پایدار، با آلودگی شدید هوا در شش ماه دوم سال مواجه خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه در آذر و دی ماه بارش باران نسبتا خوبی خواهیم داشت، ادامه داد: این بارش‌ها تا اواخر سال ادامه خواهد داشت.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بیشتر بارش‌ها را به صورت بارانی خواهیم داشت و بارش برف کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه غالب بارش‌ها در سمت غربی استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: در شش ماه دوم سال بین یک تا دو درجه افزایش دما داریم اما افزایش دما مانند وضعیت کنونی استان نیست که پس از سردی هوا با موج شدید گرما مواجه شویم بلکه گرمی هوا با توجه به شرایط موجود در فصل سرما بیشتر خواهد شد.

خدابخش اعلام کرد: پیش بینی بارش‌ها بر اساس مدل اقلیمی است که صحت چندانی نخواهد داشت.

وی با اظهار اینکه هوا کم کم به سمت سردی می‌رود و اگر در مقاطعی با افزایش دما مواجه شدیم به سرعت سرما جایگزین آن خواهد شد، اعلام کرد: زمستان پارسال شاهد توزیع بارندگی بودیم اما امسال به این گونه نیست.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان نیز بارندگی‌ها زیر نرمال خواهد بود، اضافه کرد: در فصل گرم سال بیشتر آلودگی‌ها به خاطر گرد و غبار بود اما در فصل سرد آلودگی ناشی از پدیده اینورژن است که شدید خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.