در نتایج بازبینی دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی ،10 نمایش برای مرحله رقابت این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در مهلت ارسال آثار، 32 متن و طرح نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان برای حضور در دهمین جشنواره تئاتر استان ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی، 32 نمایش به مرحله بازبینی راه یافت.

سید علی زمزم با بیان اینکه نمایش‌های راه ‌یافته از هفدهم تا نوزدهم شهریورماه جاری مورد بازبینی قرار گرفت، افزود: کمیته انتخاب دهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی متشکل از محمدعلی بیدختی، علی شریفی و محمود راستگو مقدم پس از بازبینی آثار، حداکثر 10 نمایش را برای راه ‌یابی به بخش رقابتی جشنواره تئاتر استان انتخاب کردند.

وی گفت: این نمایش‌ها با عناوین سفر طولانی و تکراری به کارگردانی هادی ارضی، باغ انگور به کارگردانی امیر رضا هنرمند، لانگ شات به کارگردانی پیام آذر پونه و علی حمیدیان‌فر، ناک اوت به کارگردانی میثم صدرا، صندلی چرخدار به کارگردانی حسین پرتوی، تونل به نویسندگی احسان ناجی، در می‌زنند به کارگردانی سید رضا قالیبافان، ملکه موریانه‌ها به کارگردانی عارف موحد، نقطه ته خط به کارگردانی سید فرید فرساد و مرگ شور به کارگردانی حسین ابراهیمی می‌باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تیم داوری جشنواره تئاتر امسال استان به زودی اعلام می‌شود، افزود: نمایش‌های برگزیده استانی که در روز پایانی این جشنواره از سوی هیأت داوران معرفی می‌شوند، به جشنواره فجر راه خواهند یافت.

زمزم با اشاره به اینکه دیدن نمایش‌ها برای عموم آزاد خواهد بود، اظهار کرد: این نمایش‌ها از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریورماه جاری در آمفی تئاتر علامه فرزان، گلبانگ و سالن استاد عبداللهی انجمن هنرهای نمایشی برای رقابت به روی صحنه خواهند رفت.

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی، بیست و نهم شهریورماه جاری در محل آمفی تئاترعلامه فرزان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.