امام جمعه موقت رشت: کسانی که جلوی حج واجب مسلمانان را گرفته‌اند مرتکب گناه کبیره شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این عید گفت: عید قربان از اعیاد بزرگ مورد توجه جهان اسلام است که مورد قبول همه مذاهب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حج را بنابر فتوای علمای شیعه و سنی عملی واجبی دانست و افزود: حج از ضرورت‌های دین بوده و حج و عمره در مدت عمر یک مرتبه بر مسلمانان واجب است.

امام جمعه موقت رشت حج و عمره را دو فریضه واجب خواند و گفت: افرادی که جلوی حاجیان را بگیرند مرتکب گناه کبیره شده‌اند.

وی افزود: در روز قیامت از تمام نعمت‌های خداوند پرسش می‌شود مگر آنچه را که انسان در جنگ و حج هزینه کند و از اینها پرسش نمی‌شود.

حجت الاسلام حجازی خرج کردن در راه حج را یک‌هزار برابر بالاتر از انجام امور خیریه دانست و گفت: نگاه کردن به خانه کعبه عبادت است.

وی با اشاره به اینکه طواف اطراف کعبه 120 ثواب دارد، افزود: پیامبر (ص) فرمود ثواب حج واجب بهشت و حج عمره کفاره گناهان است.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه در جامعه سه تفکر درباره حج وجود دارد، افزود: نخست آن که هزینه حج را برای مردم نیازمند صرف کنیم و تفکر دوم اینکه برخی اعتقاد دارند به هر قیمتی به حج برویم حتا اگر ذلیل شویم و تفکر سوم نیز می‌گوید رفتن به حج باید با عزت باشد.

وی گفت: اگر زمانی مردم به دلیل نداشتن امکانات نتوانستند به حج بروند بر رهبر مسلمانان واجب است مردم را به حج بفرستد و هزینه آن را بپردازد.

حجازی با بیان اینکه تا زمانی که خانه کعبه وجود دارد دین نیز پابرجاست، افزود: دشمن تلاش می‌کند مردم به خانه کعبه نروند و در این راه آنها را می‌کُشد. وی گفت: اگر دشمن به

صراحت اعلام کند قرآن را از بین ببرید و خانه کعبه را خراب کنید هیچ مسلمانی قبول نمی‌کند. امام جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه آل‌سعود لیاقت اداره خانه کعبه را ندارد، افزود: آل‌سعود به دنبال اجرای نقشه دشمنان است.

وی گفت: امام(ره) در دوران دفاع مقدس برای شهادت حاجیان فرمودند اگر با صدام کنار بیاییم با آل‌سعود کنار نمی‌آییم، خداوند آل‌سعود را ذلیل کند.

حجازی درباره قربانی کردن گفت: قربانی کردن مستحب موکد بوده و افرادی که توانایی مالی دارند باید آن را انجام دهند و اینکه نخستین قطره خونی که از قربانی بر زمین می‌ریزد گناه فردی که قربانی کرده آمرزیده می‌شود.

امام جمعه موقت رشت درباره مرگ حاجیان در مکه، گفت: افرادی که در حج بمیرند از جایگاه ویژه‌ای در روز قیامت برخوردار بوده و از وحشت روز قیامت در امان هستند.

وی افزود: حاجیان با لب تشنه به شهادت رسیدند و در روز قیامت در حالی که لبیک می‌گویند محشور می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.