معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای از مشارکت 27فدراسیون ورزشی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد عالیه تشکیلاتی با موضوع سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در دفتر وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: طی توافق‌نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان تدوین شده، موضوع استعدادیابی در محور این موضوع قرار دارد.

وی ادامه داد: دنباله رو امضای تفاهم نامه برنامه ریزی های مختلفی برای مدرسه و دانش آموزان تدوین شد.

سجادی تصریح کرد: فعالیت‌ دانش‌آموزی بستری برای رسیدن به سطح قهرمانی را فراهم کرده بنابراین برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی برای رسیدن به این مهم تدوین شده است.

معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای عنوان کرد: در این راستا نزدیک به 27 فدراسیون ورزشی فعالیت تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشته همچنین در حوزه استعدادیابی فعالیت گسترده‌ای را شروع کرده است.

وی با توجه به نقش آموزش و پرورش در شناخت استعدادها اذعان داشت: به منظور شناسایی استعدادهای نهفته در  سرمایه عظیم انسانی باید به سراغ این نهاد آموزشی و نقطه آغازش، مدرسه رفت.

سجادی یادآور شد: به طور حتم برای کمک به شناسایی استعداد‌ها حمایت‌های لازم انجام شده و امیدواریم خدمات مناسبی را برای دانش‌آموزان این مرز و بوم داشته باشیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا شعبانی معاون توسعه ورزش‌های همگانی اظهار داشت: خوشبختانه ورزش همگانی ارتباط بسیار تنگاتنگی با سازمان تربیت بدنی برقرار کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شورای ورزش همگانی کشور متشکل از نهادهای دولتی و غیر دولتی بوده و یکی از دستگاه‌هایی که نقش اساسی در زمینه ورزش‌های همگانی ایفا کرده وزارت آموزش وپرورش است.

معاون توسعه ورزش‌های همگانی در خصوص افزایش نرخ مشارکت دانش‌آموزان تصریح کرد: خوشبختانه میزان همکاری دانش‌آموزان با این نهاد ورزشی در طول سال 92_93 ، 120 درصد افزایش پیدا کرده که نقش تاثیرگذاری در توسعه ورزش همگانی و آماده سازی استعدادها دارد.


وی یادآور شد: از مهر ماه سال جاری برنامه و جشنواره‌های همگانی مختلفی به منظور توسعه ورزش همگانی و ارتقا سطح ورزش قهرمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار