۲۹۶ واحد تولیدی و صنعتی بحرانی این شهرستان در سامانه بهین‌یاب صنعت و معدن ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد منفرد فرماندار ویژه آمل در جلسه شورای اداری آمل با اشاره به وقوع حوادث طبیعی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی در سه بخش قبل از ورود حادثه، حین حادثه و بعد از وقوع بیان کرد و گفت: حادثه اخیر با سرعت بیش از 100 کیلومتر سرعت طوفان به همراه بارندگی شدید موجبی بر خسارت‌های جبران‌ناپذیری در شهرهای مرکزی استان مازندران شد.

منفرد با تاکید براینکه نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران در ساعات اولیه طوفان شدید مایحتاج خانواده‌های آسیب‌دیده چون توزیع نایلون را در دستور کار قرار دادند، افزود: این طوفان طبق آخرین برآورد آسیب‌‌ها از خسارات 30 تا 100 درصد بالغ بر 318 میلیارد و 482 میلیون ریال در 20 آیتم به بار آورد.

وی با اعلام اینکه در پی این طوفان نمایندگانی از سوی دولت برای نظارت و بازدید از مناطق آسیب‌دیده شهرهای مرکزی مازندران به ویژه آمل آمدند، گفت: در آخرین بازدید معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران و مصاحبه‌هایی با رسانه‌ها قول مساعدت تسهیلات بانکی بلاعوض و بهره‌کم به خسارت‌دیدگان داده شد.

وی با اشاره به اجرای ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل رفع موانع تولید در این شهرستان از برگزاری 18 جلسه خبر داد و گفت: تاکنون 296 واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب صنعت و معدن ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت‌نام‌شدگان پنج واحد ارجاع به کارگروه استانی، 75 پرونده معرفی به بانک، 52 واحد عقد قرارداد شدند، افزود: همچنین تاکنون هشت واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر 84 میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.

منفرد بودجه امسال شهرستان آمل را حدود 418 میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان و گفت:این اعتبار از سوی سازمان برنامه‌ریزی بودجه استان برای شهرستان ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی باید آن پروژه‌های مهم و اولویت‌بندی شده را در تخصیص این اعتبار در دستور کار قرار دهند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 95افزود:برای اجرای این سرشماری تاکنون 127 نفر در این شهرستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 105 نفر آموزش لازم را دیدند تا از روز سوم مهر ماه امسال سرشماری نفوس و مسکن را در آمل انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.