دولت آمریکا پروژه ساخت خط لوله نفتی "داکوتا اکسس" در ایالت داکوتای شمالی را متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ژاپن تایمز"، دولت آمریکا پروژه گسترش خط لوله "داکوتا اکسس" را در ایالت داکوتای شمالی لغو کرد. گفته می‌شود در منطقه‌ای که این خط لوله در حال احداث است، بناهای باستانی مربوط به اقوام سرخ‌پوست وجود دارد.

پیش از این، گروهی از سرخ‌پوستان آمریکا درخواست لغو این پروژه 3.8 میلیارد دلاری را در یک دادگاه مطرح کرده بودند. با این‌حال، دادگاه به ادامه فعالیت این پروژه خط لوله رای داد. چند دقیقه پس از اعلام رای دادگاه، دولت آمریکا طی اطلاعیه‌ای فعالیت شرکت پیمان‌کار احداث این خط لوله را ممنوع کرد.

افراد بسیاری برای حمایت از این گروه سرخ‌پوستان از سراسر آمریکا جمع شدند و تظاهراتی برگزار کردند. آن‌ها در این تظاهرات به تصمیم سپاه مهندسی ارتش آمریکا مبنی بر صدور مجوز برای احداث این خط لوله که به منابع آب این منطقه نیز آسیب خواهد رساند، اعتراض کردند. بزرگان قبیله‌های سرخ‌پوست گفته اند در طی ساخت این خط لوله، به بسیاری از بناهای باستانی آن‌ها آسیب وارد شده است.

ارتش، وزارت دادگستری و وزارت کشور آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند ساخت و ساز در این منطقه ادامه نخواهد یافت. آن‌ها همچنین از شرکت پیمانکار این پروژه درخواست کردند فعالیتش را در داکوتای شمالی متوقف کند.

این پروژه خط لوله قرار است نزدیک به نیم میلیون بشکه نفت خام را از میدان‌های نفتی ایالت داکوتای شمالی از داکوتای جنوبی و آیووا به خط لوله دیگری در ایالت ایلینوی برساند.

حال، این شرکت پیمانکار اعلام کرده است توقف پروژه خط لوله می‌تواند تا 1.4 میلیارد دلار در سال به این شرکت خسارت وارد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار