ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهد آمار قتل در 25 شهر از 100 شهر بزرگ آمریکا در سال گذشته به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

افزایش قابل‌توجه آمار قتل در شهرهای بزرگ آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ریچارد روزنفلد، استاد جرم شناسی دانشگاه میسوری و نویسنده این تحقیق می گوید:« افزایش قتل در شهرهای بزرگ آمریکا پدیده ای واقعی و بی سابقه است.»

این تحقیق نشان می دهد نیمی از این افزایش متعلق به هفت شهر بالتیمور، شیکاگو، کلولند، هوستون، میلواکی، ناشویل و واشینگتن است.

بیشترین آمار قتل در شیکاگو با 488 مورد در سال 2015 بود، آمار قتل در بالتیمور 133 مورد بیشتر از 2014 بود.

شمار شهرهایی که آمار قتل در آنها به شکلی قابل توجه افزایش یافته از زمان اوج خشونت ها در اوائل دهه نود به بیشترین میزان رسیده است.

تحقیقات نشان می دهد 6700 مورد قتل در 100 شهر بزرگ آمریکا در سال 2015 گزارش شده است که این رقم 950 مورد بیشتر از سال قبل از آن است و حدود نیمی از این افزایش یعنی 480 مورد در هفت شهر آمریکا رخ داده است  این در حالی است که میزان فقر در این شهرها بیشتر از میانگین ملی است. 

سه شهر از این شهرها صحنه اعتراضات به کشتار سیاه پوستان به دست نیروهای پلیس بوده است.

آمار قتل در شهر بالتیمور آمریکا در سال 2015 افزایشی تاریخی داشته و رقم 55 مورد قتل در میان هر 100 هزار سکنه این شهر را به ثبت رسانده که پیشتر 48 مورد در میان هر 100 هزار نفر بوده است. 

برخی کارشناسان علت این افزایش ناگهانی را سیل مواد مخدر سرقتی از داروخانه ها در بازار سیاه در جریان شورش های آوریل 2015 می دانند. مرگ فردی گری، جوان سیاهپوست در بازداشتگاه پلیس جدی ترین شورش را در این شهر از زمان مرگ مارتین لوتر کینگ به وجود آورد.

در جریان این شورش، حدود 315 هزار دز مواد مخدر از 27 داروخانه و دو کلینیک متادون به سرقت رفت. 

جفری ایان رز استاد جرم شناسی دانشگاه بالتیمور می گوید بخش اعظم قتل ها در بالتیمور به تجارت مواد مخدر ارتباط دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار