مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین، ۷ مهر در مصلای رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت گفت: این جشنواره استانی با محوریت تجلیل از پیشکسوتان و پیشگامان آموزش معارف دین در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گیلان افتخار میزبانی دو دوره کشوری جشنواره مذکور را بر عهده داشت افزود: امسال بنا شد تا این جشنواره با برش استانی و به منظور معرفی عالمان و فعالان عرصه دینی استان که علی رغم فعالیت در این حوزه ناشناخته هستند برگزار شود.

حجت الاسلام پورابراهیم قرآن، احکام، اخلاق و اعتقادات اسلامی را از محورهای برگزاری این جشنواره دانست و اظهار کرد: حدود ٥٠ نفر ازبزرگان و فعالان عرصه دینی و قرآنی که سالهای متمادی در راه نشر معارف اسلامی و تعمیق باورهای دینی به طرق مختلف تلاش کردند، تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی این جشنواره از پیشکسوتان عرصه دین که سالهای متمادی در این عرصه تلاش کرده و هم اکنون بخاطر کهولت سن خانه نشین هستند تقدیر شد گفت: مرحله استانی، چهارشنبه ( ٧ مهر) با حضور مسئولان استانی و کشوری، عالمان و بزرگان دینی در مصلای رشت برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دیناذعان کرد: تمامی افراد انتخاب شده در زمینه های تالیف و پژوهش، وعظ و خطابه، تدریس و هنرمندان دینی سال های بسیاری را صرف انتقال مفاهیم دینی به جامعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی است که باید از این افراد در زمان حیاتشان تجلیل شده و به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.