در مراسمی از 60 بهورز نمونه استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ در این مراسم معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی گیلان با تبریک روز بهورز گفت: حرفه‌های پزشکی مختلفی در کشورهای جهان وجود دارد اما بهورزی ابتکار و افتخار ایران است‌.

محمدرضا نقی پور افزود: بهورزان با حضور در مناطق دورافتاده و ارائه خدمات به مردم محروم بسیار خوب عمل کرده‌اند و بهورزی باید در شهرها نیز وجود داشته باشد

.وی با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: اجرای این طرح مقوله اساسی عدالت اجتماعی در حوزه سلامت کشور بود.

معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی گیلان افزود: خدمات ارائه شده توسط بهورزان در روستاها موجب شده تا ایران رتبه‌های برتری در عرصه‌های بین‌المللی را کسب کند.

نقی‌پور با بیان اینکه مراقبت‌های بهداشتی باید در اختیار همگان قرار گیرد، گفت: مراقبت‌های بهداشتی اولیه نخستین سطح تماس با مردم و خانواده‌ها و جامعه بوده و دارای ارزش برابر و یکسان با دیگر خدمات پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی با یک رویکرد عقلانی به اهداف مراقبت‌های بهداشتی رسیدیم، گفت: این خدمات باید مناسب با نیازمندی‌های جامعه ارائه و به کافی بودن خدمات مناسب با حجم نیاز جامعه نیز توجه شود.

 معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی به مشارکت‌های مردمی در موضوع سلامت اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت مردمی امکان رسیدن به شاخص‌های توسعه پایدار در مباحث بهداشتی وجود ندارد و نقش همکاری‌های بین‌بخشی یعنی دستگاه‌هایی که به ظاهر در حیطه سلامت فعال نیستند، نیز بسیار تاثیرگذار است.

محمدرضا نقی پور با بیان اینکه ارائه خدمات مدرن باید در حد امکان بسیار ارزان برای جامعه باشد، گفت: بهورزی و سیستم بهورزی نماد عقلانیت و اجرای درست برنامه با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی و خدمات موجود است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.