استاد دانشگاه کامپلوتنس مادرید گفت: برای جذب گردشگر بیشتر نیاز است اصالت‌ها را حفظ کنیم، زیرا آنچه که بازدیدکننده را جذب می‌کند، اصالت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛میگل انخل ترو ایتینیو در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی یونسکو در بیستون، اظهارکرد: آثار میراث فرهنگی، نقاط ویژه و منحصر به فرد هر کشوری برای جذب و جلب گردشگران است، لذا نیاز است کشورها قبل از هرچیز به شناسایی، حفاظت و حراست ویژه از این آثار بپردازند.


 استاد دانشگاه مادرید اسپانیا تصریح کرد: چالش اصلی در بحث توسعه گردشگری در محوطه‌های میراث جهانی این است که چگونه این مکان‌ها را مدیریت کنیم که ضمن حفظ اصالت اثر، گردشگران بیشتری هم بتوانیم جذب کنیم.

ایتینیو یادآور شد: از دیگر کارهایی که نیاز است در محوطه‌های تاریخی انجام شود، این است که باید همزمان با دیدن مسائل و نیازهای سایت، نیازهای جامعه محلی پیرامونی را نیز ببینیم و آنها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگری موتور توسعه و ایجاد تغییرات در جهان است، ادامه داد: تا سال 2020 تعداد گردشگران بین المللی به 1.6 میلیارد نفر خواهد رسید که در مقایسه با سال 1995 با 564 میلیون گردشگر، رشد بسیار سریعی را مشاهد می‌کنیم.


گفتنی است: کارگاه آموزشی چهار روزه یونسکو در بیستون با عنوان «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی» در کاروانسرای عباسی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.