آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماه

رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم تا 24مهرماه امسال انجام می‌شود.

آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از ۳ مهرماهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در کنفرانس خبری سرشماری آماری نفوس و مسکن سال 95 با اشاره به اینکه بخشی از این سرشماری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود،گفت: آغاز سرشماری نفوس و مسکن به روش حضوری از 25مهرماه تا 25 آبان ماه در سراسر کشور صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن نیز از سوم تا 24 مهرماه امسال انجام می‌شود چرا که سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه حضوری، پیچیده و پرهزینه است و بنابراین مشارکت پاسخگویان در سرشماری اینترنتی کمک شایانی در کاهش هزینه این طرح ملی و تسریع در اجرای بهینه آن خواهد داشت.

پارسا با بیان اینکه  با توسعه و گسترش IT در سطح کشور امکان دسترسی سریع به اطلاعات فراهم کرده، افزود:  سرشماری به شکل اینترنتی مزیت‌‎هایی به مراتب بیشتری از روش سنتی دارا است.

رئیس مرکز ملی آمار ایران افزود: خانوارهایی که از طریق سرشماری اینترنتی در این فرآیند مشارکت کنند، نیازی به پر کردن پرسشنامه در مراجعه پرسشگران مرکز آمار ندارند. همچنین خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می‌توانند از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی، مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی گفت: سال گذشته تعداد این سوالات 50 عدد بوده اما در سال‌جاری این رقم به 29 عدد کاهش یافته است.

پارسا با بیان اینکه در جریان هدفمندی یارانه‌ها، سرمایه اجتماعی مرکز آمار ایران دچار خدشه شد، تصریح کرد : در آن زمان از مرکز آمار ایران درخواست همکاری شد و این اشتباه استراتژیک ،به سرمایه اجتماعی مرکز آمار ایران لطمه وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه‌ها نداریم گفت : اطلاعات جمع‌آوری شده خاصیت کاربردی ندارد، همچنین هیچ ارقامی در مرکز آمار ایران به خاطر خوشامد افراد ارائه نمی‌شود و آمار و ارقام منتشره از سوی مرکز آمار ایران بر مبنای واقعیت است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار