هم اکنون 39 مرکز دربهزیستی استان به معلولین خدمات ارائه می دهند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مدیر کل بهزیستی استان گفت :هم اکنون١٧هزار و ۴١٢معلول جسمی حرکتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران روانی مزمن و صوت و گفتار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

رضا اله وردی به تغییر دید جامعه نسبت به فرد معلول افزودافراد معلول از توانایی هایی برخوردارند که شاید یک فرد سالم به راحتی نتواند از پس آن بر بیاید از این جهت برای تقویت اعتماد نفس و تشویق آنان باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد.

وی پرداخت مستمری به خانوار معلول، پرداخت مستمری به بیماران روانی مزمن، پرداخت کمک هزینه خدمات توانبخشی، ارایه خدمات توانبخشی و پیگیری درمان در منزل به معلولین دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدو ... از جمله خدمات بهزیستی استان در حوزه توانبخشی و معلولان است.

وی اظهار کردیکی از اقدامات موثر بهزیستی استان در راستای توانمندسازی، شناسایی و شکوفایی استعدادها و توانایی های هنری معلولین استان برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای کاسپین در آذر ماه سال گذشته به میزبانی استان بوده که استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد :خریداری و توزیع اقلام توانبخشی، تخفیف در هزینه گمرک خودروهای مناسب سازی شده وارداتی، اعزام گروه های مختلف معلولین به اردوهای فرهنگی و ورزشی از دیگر خدمات این حوزه است.

وی گفتاین تعداد مراکز را سه مرکز شبانه روزی سالمندان، دو مرکز جسمی حرکتی، شش مرکز ذهنی و چهار مرکز اعصاب و روان، یک مرکز ویزیت در منزل سالمندان، یک مرکز جسمی حرکتی، دو مرکز ذهنی و چهار مرکز اعصاب و روان، چهار مرکز روزانه سالمندان، یک مرکز جسمی حرکتی، یک مرکز اوتیسم، شش مرکز ذهنی و یک مرکز خانواده و کودک ناشنوا و سه کارگاه حمایتی تولیدی بیماران ذهنی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.