با راه اندازی سامانه جامع گمرک در دو واحد تولیدی استان درآمد های گمرک خراسان شمالی به 8 میلیارد و پانصد هزار تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جواد جعفری، مدیر گمرک خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در 10ماهه امسال میزان صادرات استان 54 میلیون و 300 هزار دلار بوده که نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش داشته ایم.

جواد جعفری علت کاهش صادرات امسال را توقف فعالیت دو ماهه پتروشیمی استان و همچنین مصرف تمام پودر آلومینیوم تولیدی امسال در استان عنوان کرد .

جعفری با اشاره به اینکه اکثر واردات استان مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خطوط مرزی بوده است گفت :میزان واردات در ده ماهه امسال 8 هزار و 400 تن است که ارزش دلاری این میزان واردات 14 میلیون و 700 هزار دلار است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 35 درصدی دارد.

وی با اشاره به سیاست های گمرک استان برای استقرار سامانه جامع گمرک گفت: امسال این سامانه در پتروشیمی بجنورد و فولاد اسفراین راه اندازی شده و در نظر داریم در غرب و شرق استان نیز این سامانه راه اندازی شود تا تمام واحدهای تولیدی در این مناطق بتوانند از خدمات گمرکی استفاده کنند.

وی گفت: اگر منطقه ویژه برای گمرک در استان راه اندازی شود واحد های تولیدی می توانند با استقرار در این منطقه از معافیت های مالی و مزایای دیگر آن بهره مند شوند.

گفتنی است:انتظار می رود تا پایان سال 95 سامانه جامع گمرک در آلومینیوم جاجرم راه اندازی شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.