اهواز؛

اختصاص زمین 20 هکتاری به مرکز پرورش اسب در دزفول

فرماندار ویژه دزفول از اختصاص 20 هکتار زمین برای احداث مرکز پرورش اسب در دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول افزود: در حال حاضر 90پرورش دهنده اسب در شهرستان دزفول فعالیت دارند که هر کدام از آن ها برای پرورش اسب های خود بین 6 تا 10 کارگر را مشغول به کار کرده اند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از این ظرفیت ویژه در دزفول گفت: وجود اسب های اصیل 11 میلیارد ریالی در دزفول می طلبد تا صنعت پنهان و گمنام پرورش اسب در دزفول احیا شود.

آصفی با بیان اینکه دزفول یکی از مراکز مهم پرورش اسب در کشور می باشد بیان داشت: کویتی ها در حال حاضر برای خرید اسب های اصیل به قیمت میلیاردی اعلام آمادگی کرده اند که باید از این سرمایه استقبال کرد ضمن اینکه دزفول می تواند به محل برگزاری مسابقات سوارکاری و اسب دوانی کشور تبدیل شود.

فرماندار دزفول همچنین از دیوارکشی مرکز چهار هزار راسی دامداری در این شهرستان خبر داد و گفت: در مدت یکسال اخیر با سرمایه گذاران 15 کشور خارجی از جمله عراق،اتریش،آلمان و لهستان در شهرستان دزفول مذاکره شده که باید این سرمایه ها به سمت اشتغال و کار آفرینی هدایت شوند.

وی به ورود بخش خصوصی در جهت توسعه اشتغال تاکید کرد و به سپرده 40 هزار میلیارد ریالی مردم دزفول تنها در یک بانک اشاره کرد و اذعان داشت: این سرمایه باید در راستای ایجاد اشتغال در دزفول به چرخش در آید چرا که با این سرمایه می توان برای 2 هزار نفر شغل ایجاد کرد.

آصفی به پیگیری گسترده فرمانداری در مدت 2 سال گذشته برای رونق اقتصاد و ورود سرمایه گذار اشاره کرد و گفت:ارائه زمین رایگان به سرمایه گذاران آنها را مایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف در دزفول کرده است و در سالهای آینده با انقلابی در حوزه صنعت در دزفول مواجه خواهیم بود.

وی به دستور اکید وزیر نفت برای احداث پالایشگاه در شهرستان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با وجود برخی کارشکنی ها در این زمینه بزودی کلنگ پالایشگاه دزفول با پنجهزار فرصت شغلی به زمین زده می شود.

فرماندار دزفول خاطرنشان کرد: در سال جاری توسعه خمیرمایه دزفول با 30 فرصت شغلی ،کارخانه روغن ساعی با 150 نفر و کارخانه فولاد دزفول با 241 فرصت شغلی به بهره برداری می رسند ضمن اینکه بستر تولید 60 هزار تن قارچ در دزفول فراهم شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.