کرمانشاه؛

صنعت گردشگری از عوامل ریشه کنی بیکاری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:صنعت گردشگری عاملی موثر در جهت ریشه کن کردن فقر و بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:امروزه از صنعت گردشگری به عنوان عاملی موثر در جهت ریشه کن کردن فقر و بیکاری و همچنین توانمندسازی زنان و پایداری محیط زیست یاد می شود.
مرتضی رحمانی موحد گفت:مقوله گردشگری با گستره جهانی بسیار حائز اهمیت است و سبب پویایی اقتصاد در جوامع مختلف می شود.
وی گفت: گردشگری امری مهم و اثرگذار در توسعه پایدار، اشتغالزایی و حمایت از آثار طبیعی و تاریخی است.
وی با اشاره به ثبت ۳۱ هزار اثر تاریخی فرهنگی در کشور گفت: تاکنون ۲۱ اثر تاریخی فرهنگی از ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده  که هر کدام از این آثار می تواند به توسعه گردشگری کشور کمک ویژه ای کند.
رحمانی موحد افزود: مقوله گردشگری در سطح جهان یک مقوله اجتماعی، اقتصادی فرهنگی است که نیازمند مدیریت هدفمند و یکپارچه است که در نتیجه بتواند به بهره برداری متوازن از منابع بیانجامد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت گردشگری محلی در ایجاد فرآیند توسعه پایدار، گفت: استفاده از پتانسیل های محلی می تواند در نهایت منجر به توسعه منطقه ای شود.
 وی تاکید کرد: صنعت گردشگری نیاز به مدیریت پایدار، برنامه ریزی هدفمند و بازاریابی مدون دارد.
 رحمانی موحد تحقق اهداف مذکور را منوط به فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری دانست و گفت: در این راستا مدیریت، تخصص و آموزش نیروهای مجرب می تواند بسیار راهگشا باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حفظ پایداری گردشگری امری حیاتی و ضروری است و در واقع تحقق بخش اهداف متعالی سازمان ملل است.
وی به همکاری متقابل با سازمان یونسکو و سایر سازمانهای جهانی در راستای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: مصمیم که با این سازمانها به ویژه یونسکو ارتباطات کاری خود را بیشتر کنیم و روابط خود را تعمیق بخشیم.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: همکاری متقابل دو بخش سازمان یعنی میراث فرهنگی و گردشگری و متعاقبا سازمان جهانی یونسکو منجر به برگزاری این کارگاه آموزشی شده که امیدواریم نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، صنعت ، گردشگری ، ریشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.