نمایشگاه «رنگ عشق» با آثاری از هنرمندان بنام کشورمان در گالری رواق برج میلاد همچنان پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسسه خیریه محک چندی پیش میزبان نمایشگاهی با عنوان «رنگ عشق» با هدف تأمین دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان نامداری چون فرح اصولی، ناصر پلنگی، صداقت جباری، آزیتا حاجیان، ایران درودی، عربعلی شروه، بهزاد شیشه‌گران، منیژه صحی، یعقوب عمامه‌پیچ، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، گیزلا وارگا سینایی و ۴۰ هنرمند بنام دیگر به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «رنگ عشق» با منتخبی از آثار 52 هنرمند معاصر در گالری رواق برج میلاد برپا شده است. فضای گالری هنری رواق با 83 تابلوی نقاشی و نقاشی خط، 9 مجسمه و 7 تابلو عکس آراسته شد تا در مجموع 99 اثر از 52 هنرمند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

هر چند که در این بین فقدان زنده‌یاد «عربعلی شروه» - خالق اثر تابلوی نقاشی اکرویک روی چوب - و زنده‌یاد «عباس کیارستمی» - صاحب تابلو عکسی از مجموعه جاده- در این جمع احساس می‌شود اما گوهر مانای هنری ایشان با عشق به کودکان محک گره خورده است تا یادشان در میان 50 هنرمند معاصر و فرهیخته دیگر که همگی از اساتید ملی و بین‌المللی شناخته می‌شوند، جاودانه ماند. هنرمندانی که هنرشان را با نیکوکاری عجین کردند تا ثابت کنند، کودکان مبتلا به سرطان در مسیر مبارزه با سرطان تنها نیستند.

همچنین تکنیک‌های به کار رفته در این آثار نشان از اجتماع رویکردهای متفاوت نسل‌های مختلف این هنرمندان دارد. از نمایش آثار نقاشی ترکیب مواد، کولاژ و آبرنگ گرفته تا طراحی با مواد و جوهر، مجسمه‌های برنزی و رنگ چاپ روی فلز، همگی انتخاب شدند تا روزهای درمان کودکان مبتلا به سرطان با رنگی از عشق پیوند بخورد.

آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه محک در افتتاحیه این نمایشگاه در خصوص مجموعه فعلی اظهار کرده بود: نمایشگاه «رنگ عشق 2» یکی دیگر از برنامه‌های 25 سالگی محک است که بار دیگر پیوند میان هنرمندان و مسئولیت اجتماعی را نمایش می‌دهد. 

رضا کیانیان که با یکی از تابلوهای عکسش در این مجموعه حضور دارد، در این رابطه طی گفتگویی که از این موسسه در اختیار ما گذاشته شده است، اظهار کرد: هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود آشنا هستند و به خوبی به آن عمل می‌کنند تا جایی که از همان سال‌های ابتدایی شکل‌گیری محک در کنار این مؤسسه بوده‌اند.

وی با اشاره به 25 سالگی محک گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلایل اجتماعی مختلف عمر کوتاهی دارند و باید به مؤسسه‌ای چون محک تبریک گفت که به 25 سالگی رسیده است. من از این موضوع بسیار بسیار خوشحالم. دعا می‌کنم تا زمانی که سرطان در جهان هست، محک هم فعالیت کند.

پنجاه درصد عواید این نمایشگاه به کودکان محک تعلق دارد اما کیانیان آن بخش از عواید حاصل از فروش اثر که به هنرمند اختصاص می‌گیرد را نیز به محک تقدیم کرد  و گفت: امیدوارم زمانی سرطان ریشه‌کن شود و محک نیز به کارهای عام‌المنفعه دیگری بپردازد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار