جشنواره فولكلور البرز نشينان از فردا پنج شنبه(هجدهم شهريور ماه) در سمنان و با برپايی 110 غرفه صنايع دستی گشايش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  استان سمنان، حسين خواجه بيدختی مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان سمنان گفت : 9 استان شامل گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، قزوين، زنجان و سمنان صنايع دستی و سوغات منطقه خود را در نمايشگاه ارائه مي‌كنند.
وی گفت: غرفه‌های صنايع دستی همه روزه تا بيست و چهارم شهريور ماه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك شهروندی پارك سيمرغ سمنان به روی علاقمندان گشوده است.
بيدختی، اجراي تعزيه به مناسبت قرار داشتن در آستانه شهادت امام محمد باقر(ع)، اجراي تواشيح، رصد ستارگان، مسابقات فرهنگی و ... را از جمله برنامه‌های شب نخست جشنواره فولكلور اعلام كرد و افزود: مراسم افتتاح رسمی جشنواره از جمعه نوزدهم شهريور ماه و از ساعت 20.30 در محل پارك سيمرغ برگزار می شود.
 وي گفت: اين جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفی آداب و رسوم البرز نشينان به هم استانيها، زائران حرم رضوی و مسافران و افزايش روحيه شادابی و نشاط در مردم اجرا می شود.
گفتنی است ؛ استان سمنان در نوار جنوبی رشته كوههای البرز قرار دارد و اين استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كهنی است كه شماری از اين آئين‌ها به يادگار مانده اند.
 بر اين اساس تا كنون 61 اثر معنوی استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسيده است.
فولکلور يا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است و فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.
جشنواره فولكلور البرز نشينان از هجدهم تا بيست و چهارم شهريور ماه در پارك شهروندی پارك سيمرغ سمنان برگزار مي شود.
انتهای پیام / ه
 
برچسب ها: آغاز ، جشنواره ، فولکلور ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار