در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مرکز درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت دو دستگاه الكتروكوتر و NCPAP نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیزاده مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: با توجه به نیاز مبرم بخش های اتاق عمل وان آی سی یو بیمارستان به دستگاههای الکتروکوتر و ان سی پاپ و تخت اتاق عمل، این تجهیزات با ملبغ بالغ بر 420 میلیون ریال خریداری و دربخش های مورد نظر مستقر و توسط شرکت های مدنظر راه اندازی شده است.

علیزاده افزود:دستگاه الكتروكوتر جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل کاربرد وسیعی دارد ؛ به نحوی که در خونریزی ها برای ایجاد لخته، بریدن و شکافتن بافت ها و نابود نمودن بافت به روش سوزاندن بکار می رود. این کار توسط اعمال جرقه های الکتریکی میان پروب و بافت که موجب تمرکز گرما و حرارت در محل مورد نظر و نابودی بافت می شود، انجام می گیرد. مزایای استفاده از چاقوی برش الکتریکی نسبت به یک چاقوی برش مکانیکی ، امکان انعقاد هم زمان با برش و جلوگیری از پراکنده شدن سلولهای بیمار به بافت های اطراف است که مزیت بزرگی به شمار می آید.

وی ابراز داشت:دستگاه NCPAP نوزادان جهت استعمال فشار مثبت بر روی راههای هوایی در کل سیکل تنفسی(دم و بازدم) در تنفس های ارادی مددجواست از CPAP به طور اختصاصی بعنوان یکی از روش های جدا سازی از دستگاه ونتیلاتور استفاده می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.