فرماندار بیله سوار گفت: سد بیله سوار با ظرفیت 50 میلیون متر مکعب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بزودی کلنگ زنی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم با بیان اینکه برآورد هزینه سد بیله سوار 700 میلیارد ریال است، افزود: این اعتبار از محل اعتبارات سد خداآفرین تخصیص یافته و تاکنون هم 10 میلیارد ریال برای مطالعه آن هزینه شده و 95 درصد مطالعات هم به اتمام رسیده است.

وی هدف از احداث این سد را جلوگیری از هدر رفت آب های مرزی وهمچنین تامین آب کشاورزی عنوان کرد و گفت : با احداث این سد هم می توان آب های مرزی را مهار کرد و هم می توان آب مورد نیاز کشاورزان برای زراعت را تامین کرد .

فرماندار بیله سوار مغان از آبرسانی به 21 روستا خبرداد وگفت: فاز اول مجتمع آبرسانی خروسلو در هفته دولت با هزینه 57 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و در آینده هم فاز دوم را که در مرحله واگذاری به بخش خصوصی و تامین فاینانس داخلی است تکمیل می کنیم که با تکمیل فاز دوم 170 روستای دیگر هم از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد .

حلیم در خصوص ترکیدگی لوله های آبرسانی فاز اول مجتمع خروسلو در زمان افتتاح افزود: ترکیدگی این لوله ها بعد از افتتاح اتفاق افتاده و در حال ترمیم و بازساری است .

وی ادامه داد: تلاش می شود بزودی نواقصات موجود و ترکیدگی اصلاح شود و هم اکنون هم برای اینکه این 21 روستا بعلت نبود آب در مضیقه نباشند از طریق تانکر های آبرسانی آب مورد نیارشان تامین می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.