ارومیه؛

نماز نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

معنویت و بخصوص نماز نقش اساسی و بی بدیلی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در جلسه ای که با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در محل استانداری برگزار شد به تشکیل جلساتی با عنوان بررسی آسیب های اجتماعی در محضر فرمانده معظم کل قوا با حضور مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: در این جلسات گزارشی از سوی مسئولان نظام در خصوص آسیب های اجتماعی ارائه شد که تدابیر و رهنمودهای معظم له چراغ راه مسئولان خواهد بود.

هوشنگ عطاپور افزود: اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فحشا و بی بند وباری و رسیدگی به نقاط بحرانی پنج آسیب اجتماعی اولویت دار مورد تأکید معظم له بود که مسئولان نظام باید در جهت رفع آن اهتمام جدی داشته باشند و در صورت توجه به این فرمایشات قطعا آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی همچنین در ادامه به جنگ نرم و شبیخون دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان وقتی از جنگ سرد و دخالت های خود نتوانستند نتیجه ای بگیرند در صدد شبیخون فرهنگی و جنگ نرم برآمدند تا بدین طریق سبک زندگی را تغییر و در نهایت به فروپاشی اجتماعی که فروپاشی سیاسی و ساختاری را در پی خواهد داشت، برسند .

وی در ادامه به نقش معنویت در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: مطالعات نشان داده که در جاهایی که معنویت بیشتر باشد آمار وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی پایین می آید .

عطاپور با بیان اینکه نماز نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، افزود : امروزه شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی هستیم که با گسترش فرهنگ نمازخوانی و نهادینه کردن اقامه نماز می توان تا حد زیادی از مسائل، معضلات و مشکلات را حل نمود .

برزگر دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه با بیان اینکه برپایی نماز موجب ریشه کن شدن آسیب های اجتماعی می شود، گفت : اگر این وظیفه به خوبی انجام و حق آن اداء گردد، نه تنها هزینه های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، بلکه افراد و جامعه در مدت کوتاهی به اوج عزت و سربلندی و فلاح و رستگاری خواهند رسید .

وی ریشه تمام آسیب ها را غفلت دانست و افزود : نماز انسان را از ریشه و اساس به خدا نزدیک می کند و سعادت آرامش هر فرد را در پی خواهد داشت .

وی از برگزاری بیست و پنجمین اجلاس نماز با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی نیز خبرداد و خاطرنشان کرد: این اجلاس نیمه دوم آبان امسال در استان البرز برگزار می شود .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اجتماعی ، نماز ، آسیب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.